fredag 24 april 2009

Läs gärna min kommentar!

Jag har fått en kommentar som jag gärna vill bemöta. Gärna.

Nån undrar hur det kan komma sig att jag jobbar extra på en klädaffär, att jag gör det för att jag inte kan ta ut nån lön till mig själv. Och personen undrar om tjejerna överhuvudaget får sin lön i tid.

Här kommer svaret;

Jag jobbar extra för att jag tycker det är kul, inte för att jag direkt behöver det ekonomiskt. Jag gillar mode och kläder så jag tycker att mitt "extrajobb" är kanonkul! Jag är så glad att jag fått det...helst i dessa tider!

Sen klarar sig tjejerna helt galant utan mig, Mia gör ett kanonjobb som butikschef här i Ö-vik och i Härnösand hjälps dom åt med Lina som ansvarsperson. Om du vill veta så är jag i Härnösand ungefär en gång i veckan och kollar så att allt flyter. Jag är på salongen i Ö-vik nästan varje dag, ibland bara en stund och ibland hela dagar.

Min tanke tillsammans med dom är att dom ska klara sig själva med mig som stöd när det behövs. Jag vet att människor växer med ansvar. Sen gör jag allt som hör företaget till på inplanerad tid, så jag fick en del tid över som jag kände att jag ville göra nåt konkret av, därför har jag möjlighet att jobba lite extra. Sen är jag en tjej som gillar och jobba, och är man effektiv och planerar sin tid så fixar man det mesta.

Jag tar inte ut speciellt mycket lön från bolaget, men alla sunda, smarta människor vet ju att en egen företagare är mest snål mot sig själv i början, kanske dom första ett eller två åren.

Sen att tjejerna inte skulle få nån lön, och inte i tid dessutom...vi har pratat om det tillsammans hur vi skulle skriva, jag säger bara så här; tror du i din vildaste fantasi att dom skulle jobba här om dom inte fick nån lön, inte fick rätt lön och dessutom inte i tid? Tänk efter själv...

Sen eftersom du är anonym som skrivit så säger jag/vi så här. Vi svarar gärna på frågor, funderingar, eller nåt annat. Varken jag eller tjejerna har nåt och dölja överhuvudtaget! Jag/vi berättar gärna hur det ligger till om du undrar. Eller om det är nån annan som undrar.

Tack för att du läste våran blogg.
Med vänliga hälsningar rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar