måndag 27 april 2009

Viken dag. Men jag får en konstig känsla av njutning när jaghar mycket göra. Sen blir jag mer effektiv. Mycket mer.

Började min dag med att göra upptäckten att jag inte skulle hinna byta till sommardäck på bilen, vilket var tanken. Det får bli imorgon istället.


Åkte till salongen för att fixa lite papper och träffa tjejerna lite, dom hade varit ute i helgen å dom hade lite gossip. 10.30 åkte jag till Härnösand, hade fikamöte med dom idag.


Och vilket härligt fika, visst minskar cm av morotskaka? Jag tog 1/4 av en bit. 1/4. Jag lovar. Räknade ut att det va ungefär 2-3 points. Det fick det vara värt. Tänkte på spinningpasset klockan 17.00. Ett jättebra möte, dom är så nöjda och glada och då är ju allt vunnet. Nästan.

Vi spånade i lite nya ideér, inköp, produkter, städning...ja, allmänt. Dom är så bra, rutorna i Härnösand. Är så glad att Maria är tillbaka, hennes lilla pojke har varit sjuk men nu är han på bättringsvägen så hon kan vara på jobbet. Jättekul, vi och framförallt kunderna har saknat henne.

Hem igen för ett nytt möte kockan 15.00. Ett bar möte.

16.00 fick jag ta mina knubbiga ben och bege mig till friskis och svettis så jag skulle få en cykel. Det finns 15 cyklar. 10 är bokningsbara och 5 är drop in. Jag hann inte med en bokningsbar så jag gå dit en timme innan för att få en drop in cykel. Hann jobba lite till innan passet började.

17.00 Spinning. Svett. Svetten rinner. Mjölksyra efter 3 låtar. Ta i hårdare. Svett. Det rinner. Mycket. På golvet. Tänker på cm runt låren. Svetten rinner. Tänker på mina jeans jag vill komma i. Ta i hårdare. Mjölksyra. Godis. Nej. Morötter. Underbar musik. Svetten fortsätter rinna. Otroligt kul. Trots all svett.

Tillbaka till kontoret, gjorde allt klart. Underbar känsla, Bettan here I come. Pratade lite med Linnéa och Lina som jobbade kväll. Linná har bokat en resa till Barcelona med sin kärlek. Hon är så cool Linnéa, allt är så enkelt och naturligt. Och underbara yrvädret Lina. I hennes hjärna är det full fart. Hela tiden. Hela dagarna.

Jag ville sola innan jag åkte hem, ville bli varm. Riktigt varm.

Skulle sola i ett solarium som heter "power tower" men det va fullt. Det här dög bra.


Jättebra. Varm. Värme. Drömmar. Känslor. Brun. Lite brun. Konstig lukt. Får stå ut. Värme. Avslappnande. Känner värmen. Svettas. Ok. Drömmer om skor. Massor av skor. Njuter.



Oj, slut. Kliva upp. Bli kall igen.


Hemma, nu väntar MAT, dusch och sängen. Ikväll kommer mina blå ögon stängas tidigt. Hör att det är hockey. Inte upplagd för det nu, jag tar öronproppar och drömmer mig bort. Till Barcelona och massor av skor!


XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar