onsdag 29 april 2009

My day.

Sitter här nu och har just avslutat min arbetsdag, har gjort lite pauser under dagen så så farligt blev det inte även fast klockan är mycket just nu.

Jag och Sofie gick till jobbet, jättehärligt. Jag tror vi sa "vilket härligt väder det är" minst 20 gånger. Minst. Tänk vad glad man blir när solen tittar fram. Vi åt frukost när vi kom fram, sen fixade vi till oss lite lätt innan vi började. Men hur kul är det när man har ägglossning, jag känner mig alltid som en "flodko" uppsvälld som en ballong, alla kläder känns trånga och obekväma. Tro vad Susanna skulle säga om jag jobbade i min mysdress? Men det är bara och gilla läget som dom säger. Men kul är det inte. Inte alls. Jag vet, jag ska vara glad, jag är frisk och min kropp funkar. Men kul är det fortfarande inte. Inte alls. Tro hur en kille skulle reagera...

När Robert kom 12.15 gick jag på lunch med min fina vän Linn...men jag glömde kameran. Hon va snygg som jag trodde i sin nya outfit. Snygg som vanligt. Ville att ni skulle få se...
Sen jobb till 16.30, sen till salongen och betala några räkningar. Kul. Jättekul. Sen fikade jag med min andra fina vän Gabbi, men det blev en kortis för hon kände att hon började bli sjuk. Håll tummarna att hon inte blir det.

Jag tog en liten snabbkoll i port 9 och på Din Sko.


På Din Sko hittade jag dom här, mysiga i sommar till jeanskjol, uppkavlade jeans eller en enkel fin sommarklänning. Provade ett par andra skor oxå, ångrar mig nu att jag inte köpte dom. Hoppas dom är kvar imorgon. Jag hänger på låset klockan 10.00. Marie som är butikschef där är så gullig, hon passar perfekt där. Perfekt. Rätt kvinna på rätt plats. Verkligen. Jag är så glad för din skull att du fick jobbet. Men jag trodde på dig hela tiden...

Den här härliga t-shirten köpte jag på Vero Moda, visst är färgen helt underbar. Passar blonda hår. Bara kroppen får lite färg! Mysig till uppkavlade jeans och vita tygskor. En sommarhit.

Va tillbaka på salongen strax efter 18.00.

Pratade med Mia om produkter och kampanjer. Vi har verkligen många kanonerbjudanden nu, så välkommen in och fynda. Och det kommer mera kanongrejer längre fram. Kolla våran annonsering i tidningen 7. Imorgon har vi vår coolaste annons hittils. Riktigt cool. Tycker jag. rut alltså.

Sen gjorde jag en listig sak, tjejerna hade fullt till 20.00 så jag städade undan och hjälpte dom, så när dom va klara med sina kunder så var allt annat oxå klart. Så då fick jag mitt hår tvättat, då är jag fin tills imorgon när det är valborg. Listigt rut. Listigt.

Nu ska jag hänga tvätt och platta mitt nytvättade hår. Tack söta Em.

Tro om mumsmums hjälper mot ägglossning. Jag tror det. Jag har ju motionerat idag och imorgon bitte väntas tantpromenad med stavar.

XOXO rut





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar