måndag 20 april 2009

Löning på fredag!

Nu har jag gjort tjejernas lön, känns alltid som en sten faller från hjärtat när jag gjort det - jag vet inte riktigt varför?

Tänk om jag va miljonär, då skulle jag ge dom nästan allt, dom är verkligen värda det. Men det kanske kommer en dag.

Känns som vi är en liten familj, vi skrattar, gråter och delar nästan allt med varandra. Nästan allt. Idag har vi varit lite extra glada för Linnéa har kommmit hem från sin semester, så skönt när alla är på plats! Hon är så fint brun, som en liten kolarem.

Sen måste ju jag som chef hålla lite distans, jag ger dom ett enormt egenansvar som dom förvaltar på bästa sätt, nästan alltid. Men ibland ryter jag till, men bara när det verkligen behövs, jag kan inte peta i allt för då skulle jag bli tokig! Och tokig har jagvarit en gång....två av tjejerna som är lediga idag har varit här ändå, och det säger rätt mycket...underbart tycker jag, ett tecken på att man trivs på sitt jobb när man bara vill komma förbi och surra lite.

Jag skulle beskriva min ledarroll som en persika;
Mjuk utanpå men hård inuti. Och jag tar bara fram "kärnan" när jag verkligen behöver!
Men även fast jag inte petar i allt så ser och hör jag allt! Allt.

Känns som jag vill fira idag, jag känner alltid så när lönerna är klar. Jag tror jag gör några härliga inköp som får flytta in i min gaderob. Jag tar bilder senare...

Tänk på att uppskatta det du har, och tänk inte på vad du inte har...livet är för kort för det!

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar