lördag 4 juli 2009

Hallå, hallå...

...rut här. Hoppas du haft en lika härlig dag som jag. Jag och min fina vän Linn och hennes dotter Elvira har haft en riktig tjejmysdag. Vi träffades på salongen klockan 12 och köpte lite produkter.
Jag köpte min favvospray som jag varit utan i tre dagar. Lanzas Dramatic f/x. Helt oslagbar spray i mitt tycke. Hållbar och den kladdar inte. Jag köpte en stor för badrummet, och en liten till handväskan/necessären. 189 för den stora, och 69 för den lilla. Perfekt och ha en liten i väskan. Sen åt vi lunch på George i Port 9. Stans bästa café med stans godaste kycklingsallad. Elvira fick plättar med sylt och grädde. Sen fortsatte vi våran shopping...
Jag hittade inte så mycket, men ett linne på H&M, 298 kronor köpte jag. Linn hittade mycket snyggt, hennes familj ska till Thailand i augusti så hon shoppade lite härligt, sköna sommarkläder som hon kan ha där. Sen fikade vi, gick omkring, mös och pratade. Jag säger det varje gång, men hon är helt underbar min Linn.
Jag och Elvira lekte " klara-färdiga-gå" inne på Stadium, dom har ju riktiga löparbanor där i golvet så vi sprang, tävlade och sprang. Elvira vann hela tiden! Det var så kul så vi vek oss av skratt...hmm...undrar vad personalen tyckte. Men många skrattade med, och har man riktiga löpparbanor så måste man ju få testa. Sen fortsatte vi leka "kurragömma" inne på BikBok.
Klockan 16 åkte jag hem, pratade lite med Karl, som jobbar. Och nu sitter jag här. Funderar på att sätta på en tvättmaskin och åka och tvätta bilen. Men först ska jag...
...slappa en stund och börja läsa Tidningen 7:s stora semesternummer. Så mycket härlig läsning

rut&karl hade helsida i det här numret. Välkommen in och fynda bra produkter till kanonpriser. Känns så kul att kunna erbjuda kunden jättebra frisörprodukter till ett bra pris. Sen börjar vi med en nyhet från den 1/8. Läs tidningen, det är verkligen en rolig grej. Du är så välkommen till oss på Storgatan 10. Tel. 0660-146 40.
Vi önskar alla en helt underbar semester, och vi har öppet hela sommaren för din skull.
Sen får du inte missa det bästa. GRATISKONSERT MED BO KASPERS ORKESTER. I parken vid Swedbank arena. SJUNDE i SJUNDE klockan SJU. Alltså nu på tisdag. Nu håller vi tummarna att vädergudarna är på våran sida.
Ha en skön fortsättning på dagen. Du gör mig glad.
All kärlek
XOXO rut





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar