söndag 19 juli 2009

Sista dagen...

...på MQ innan en två veckors ledighet. Känns helt underbart med lite ledigt. Men helt ledig kommer jag inte vara, har man eget företag så finns det ju alltid göra. Men jag ska vara så ledig jag kan, jag tror man behöver det. Ett andningshål där man får ladda batterierna. Sen ska man inte göra sig själv oumbärlig tror jag. Jag tror att det är viktigt att visa att dom anställda klarar sig själva, det växer dom av. Att ta eget ansvar och egna beslut är bara bra. Företaget får inte stå och falla med mig. Det är min filosofi...sen är jag ju alltid bara ett telefonsamtal bort...

Vaknade pigg som en mört (trots en sen natt) 9.30 i morse när larmet på telefonen ringde. Snoozade en stund, det är ju sååååååå mysigt. Gjorde mig klar och tog en raks promenad till jobbet där jag började 11.50. Kom dit i god tid, det är så härligt att kunna sitta ner och fika en stund innan allt kör igång. Jobbade med Ulle, det är så kul och jobba med henne, vi har verkligen funnit varandra. Vi jobbar smidigt och enkelt ihop.

Vi fixade det sista inför den kommande rean, och vilken rea, den är verkligen kanonbra med jättemycket snyggt till kanonpriser. På onsdag startar det, så passa på och fynda!

Linn och söta Elvira kom, dom köpte en present till Linn´s mamma som fyller år på onsdag. Linn och jag ska åka på Ikea nån dag nu när vi båda är lediga. Vi ska shoppa massa kul till bröllopet. Mysigt och få umgås med henne en hel dag, bara hon och jag. Sen har vi båda svart bälte i shopping så det blir nog en del påsar! Härligt!


Fina Helén kom in på MQ idag. Hon skulle oxå köpa födelsedagspresent. Till sin kille som fyller år på tisdag. Vi pratade en stund medans vi kollade kläder till Mikael. Vi träffas inte så ofta så det hade hänt en del saker för henne, roliga och spännande. Helén är en sån tjej som alltid finns där...även fast man inte ses eller hörs så vet man var man har varandra. Hon är så kär, och han är så kär. Deras kärleksrelation är som en saga. Jag är så lycklig för deras skull.

Nu ska jag kolla hur min Karl mår, han har inte mått så bra idag. För honom blev det en extra blöt kväll! Men det var han värd, och han tyckte själv att det var värt det. Trots allt. Det sista jag gjorde innan jag gick till jobbet idag var att ställa en hink vid hans säng. Och jag tror han har använt den, mer än en gång! Shit happens! Men vad gör man när man har trevligt och aldrig vill åka hem.

Ha en mysig söndag kväll, glöm aldrig att du är härlig!

Love love...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar