söndag 5 juli 2009

Söndag i Svartby.

En helt vanlig söndag. Du vet, lite pyssel. Allt går i slowmotion.

Jag pysslar inne med tvätt, rensar tidningar till pappersinsamlingen, sorterar tomflaskor som jag ska åka och panta. Sen har jag rengjort där vi slänger våra sopor under diskbänken. Där har vi en låda med städmedel, diskmedel och maskindiskmedel och lite annat smått och gott. Och det var just det, allt annat smått och gott som jag rensade och slängde. Sen skurade jag hela lådan - välbehövligt! Det går fort och samla på sig, och det blir fort skitigt! Men det är härligt när det är gjort.Karl han jobbar i trädgården - som vanligt. Imorgon börjar han sin semester. 4 veckors ledigt från Tidningen 7. Imorgon kommer Samir och hjälper honom en hel vecka med allt jobb ute. Då kommer det hända mycket. Underbara Samir.
Du kanske förstår att det tar lite tid, en del av trädäcket ska sågas in i stenarna. Lite pyssel så det passar. Men fint blir det.

Sen är det dom här stenbumlingarna som ska placeras ut. Jag tycker det är så fint med stora stenar på tomten. Blir lite liv, sen är det snyggt med olika material. Sten-gräs-trä. Skapar snygga kontraster.
Nu ska jag googla på partytält och planera lite inför den 22 augusti. Sen blit det mat.
Vi hörs sen.
Love love...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar