fredag 24 juli 2009

Karls tur...

...och blogga lite. Jag har haft en blogg-dator-telefon paus i några dagar. Ibland känns det som datorn tar så mycket energi av mig, så då är det bra och pausa ibland. Men inte för länge...nån eller några dagar räcker.

Karl tog en byggledig dag och åkte med sin kusin Krille till sin stuga i Nyland för och fiska. Dom gör det varje år, dom delar fiskeintresset. Och det är ju tur, jag är ingen fiskare alls. Jag vill hellre bo på lyxhotell, äta god mat, sola och bada. Men vi är ju olika. Och det är ju en himla tur. Men jag har lovat min blivande man att jag ska ge det ett försök. Jag lovar. Kanske blir jag fast, som våran Mia på salongen som är helt fisketokig. Coolt med en tjej som gillar fiske och friluftsliv.

Här kommer några sköna bilder från Karls fisketur...

Det här är en del av tomten i Nyland, det ligger ganska nära Salusand som är en jättefin badplats 30 minuter med bil från Ö-vik. På tomten som är en skogsfastighet finns det flera byggnader, en ladugård, två hus, en bagarstuga, gäststuga...Karls föräldrar finns ju inte längre hos oss, och det är här som Karls mamma har växt upp. Så det är mycket känslor här när man går omkring. Vi måste bara bli bättre på att vara där, mycket bättre. Det är ett kanonställe om man behöver ladda batterierna, och det behöver man emellanåt när livet rusar på i 180.
Min Karl, han tar sin 4-hjuling för och komma till sitt favoritfiskevatten.

Napp!
Middagen på gång, härligt och gott med nygrillad fisk som man fångat själv.
Karl grillar, men jag tror det blev korv oxå!
XOXO rut&karl




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar