måndag 20 juli 2009

Kärlek.

Hej,

Har varit så less idag, som jag skrev innan. Du skulle se hur jag ser ut, fett hår, en finne på näsan, sunkiga kläder. Ser helt enkelt ut som nån katten släpat in! Men ibland är det skönt och vara sunkig.

Trots sunket så känns allt bra och jag känner kärlek i hela min kropp. Just nu fick Karl ett sms av en god vän som just har blivit pappa-grattis till er. Vilken lycka. Ännu mera kärlek. Nu pratar Karl med den blivande pappan, det blev en tjej, extra kul eftersom dom har två killar sen förut.

Har haft en dag med mycket känslor i kroppen, vad som är viktigt och vilka personer i min närhet som är viktiga och betyder mycket. Viktigt att ta ett steg tillbaka ibland och ge livet lite eftertanke. Jag har helt underbara människor i min närhet, men det har tagit tid och komma dit jag är idag. Viktigt att lägga energin på rätt saker och framförallt på rätt personer, viktigt att vårda sina vänner och berätta för dom vad dom betyder, sen är ju vänskapen precis som ett förhållande. Båda måste vilja, och båda måste ge och ta. Och märker man att en vän går en annan väg, så är det kanske bäst att låta han eller hon gå.

Oj, vad jag är känslig, men jag känner verkligen så här. Viktigt att vi är lyckliga och att vi själva tar ansvar för våran lycka. Vi har bara ett liv, se till att det blir bra. Du är värd det. Lycka.

Nu ska jag pussa på Karl och lyssna på förslag på låtar som jag fått av Em till vårat bröllop. Härliga Em som ska sjunga på våran dag.

Love love i regnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar