onsdag 29 juli 2009

Inte min bästa dag...

...har jag haft idag. Men det är väl helt naturligt och känna sig lite låg mellan varven. Bara man inte gör det värre än vad det är. Och det har jag inte gjort heller...

Känner mig mest besviken och ledsen, känns som min kropp är helt förbrukad, några tar för givet att jag fixar-tar hand om-ställer upp-planerar-ordnar-ja allt förbannat! Att jag alltid finns där. Sen har jag till viss del mycket att skylla på mig själv. Jag måste bli bättre på att säga nej helt enkelt. Sen blir min hjärna så trött av att höra; hon sa så-hon sa si och den har sagt det! Stå för vad du har sagt. Punkt slut. Sen är det lätt att dömma i förväg, det kan alla skriva under på. Men just idag har jag varit less på allt och alla! Men imorgon, eller nu förresten, är det en ny dag som jag ska se med helt andra ögon.

Rätt skönt och vara låg en stund oxå, då förstår man vad bra man har det, att man inte ska reta sig i onödan och lägga rätt energi på rätt saker. Men att bli less och trött blir alla. Bara man tar sig ur det igen. Livet är inte alltid en fest. Men nästan!

Fick låna en film av Em...


...Seven Punds. En enormt sorglig film, fast ändå inte, här fick man sig en tankeställare. En rejäl. Ringde och frågade Kroon/Ögrens om dom oxå ville kolla men vi bangade ut alla fyra, klockan blev sent så jag och Karl såg den ensam ikväll. Och det var faktiskt rätt tur, ingen social film alls. Vi sa inte många ord till varandra. En tänkvärd film. Tragisk men ändå possitiv-konstigt kanske du tycker men den är så. Mycket sevärd. Men ladda med goda saker och äta på för den är lång.

Har kollat runt lite på nätet efter snygga utemöbler, muffinsformar och lite allt möjligt. Är inte alls trött, min hjärna är full med tankar...men jag måste försöka sova för jag orkar inte en natt till som jag hade igår.

Hoppas du sover gott och drömmer härliga drömmar.

Love love...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar