måndag 6 juli 2009

Hemmafru eller datatekniker...

Hej fina du,

Idag har jag tillbringat hela min dag i telefonen. Cyberspace har inte varit min bästa vän idag. Så mellan markservicen att serva killarna med mat och fika så har jag lekt datatekniker. Jag måste säga att jag hellre är hemmafru. Tvätta-städa-laga mat. Hmm...nej tack.

Nog för att datorer inte alls är min grej så känns hemmafru lite "too much". Jag tror jag kör en blandning. Fru-egen företagare-anställd-väninna-dotter-syster. Lite lagom av allt. Men det viktigaste är att vara fru. Karl är det viktigaste i mitt liv. Så kommer det alltid vara.

Men visst hann jag med lite shopping...

Ett par svarta pumps med röd sula och inbyggd platå. Sulan är inte knallröd tyvärr. Mer "ros-röd-cerise" Men snygga, och helt ok sköna. Användbara till allt. Snygga till jeans och baströja eller till en finare klänning.
Sen köpte jag dom här. Riktigt coola. Lite tantiga, men jag är ju snart tant så det är ju ok! Spetsiga loafers med hög klumpig klack. Passar också till allt. Jag kommer ha dom till mina nya svarta chinos från MQ. Eller till mina svarta utställda Filippa K jeans, känns lite "citychic"
Två par skor för 500 kronor kan man inte säga nåt om. Två fynd så här på måndag. Härligt.
Hämtade min ring idag, nja...jag vet inte jag. Känns inte klockrent. Den kändes lite "pecklig" Så jag tror att jag och min modeväninna Linn måste leta vidare. Hon och jag har ju exakt samma smak så det passar utmärkt. Bra att ha någon och bolla med. Svårt och hitta en snygg ring i "ringdjungeln" men fortsättning följer...
Alla inbjudningskort är klara, hämtade dom på Ågrens huset idag. Tack snälla för hjälpen. Nu ska jag bara dela ut dom. Vi känner oss jättenöjda med dom. So far so good.
Life is good helt enkelt.
XOXO rut


1 kommentar:

  1. Marie Engström7 juli 2009 kl. 10:23

    Hej hopp.. vilket bygge igår, blir ju nyfiken så nu måste jag ju följa det oxå!! Men jag måste bara säga SKITSNYGGA skor, tummen upp för priset.. Ha en bra dag i regnet, själv sitter jag framför brasan med en bok =) //Marie (Din Sko)

    SvaraRadera