onsdag 15 juli 2009

Lisa-Stockholm-Britney

Hej fina du,

Nu är jag på plats vid min dator igen, jag har ju varit på minisemester i Stockholm hos och med min underbara syster Lisa. Mina uppdrag var att hitta skor till henne eftersom hon ska vara min tärna den 22 augusti, kanske hitta vigselringar om den rätta känslan infann sig, köpa lite tyg eftersom vi har så dåligt med tygaffärer här hemma. Men det viktigaste var att bara ha tjejmys med allt vad det innebär och självklart-Britney!

Vi bilade ner på måndag, färden startade 16.00 när jag slutat jobba. Martin, Lisas kärlek körde. Vi hade så mysigt i bilen, kändes som vi var en familj på väg på bilsemester. Jag tror och känner att Lisa träffat sitt livs kärlek. F** vilken kanonkille! På alla sätt, och alla plan. Hon är kär...
Jag och Lisa, våra dagar har bestått av massor av mys...och...
...fika, helt utan kolhydrater!
Massa härligt fika och cola light! Men ni som känner mig vet ju att en av mina stora laster är cola zero. Men här var det slut på zero så det fick bli light. Ett jättemysigt café, någonstans i Stockholm, fråga mig inte var? Jag är inte så hemma där...
Så här har våra kvällar sett ut, ännu mera mys. Och inga kolhydrater! Vinet kommer från Brad Pitt´s vingård, om någon är intresserad. En rolig curiosa. Tycker jag. Och vinet var fantastiskt gott.

En härlig lunch i sturegallerian. Vi satt där i några timmar på tisdag för det spöregnade ute och vi hade inga paraplyer. Sen blev det fika...men sen sken det upp och blev jättefint. Tur att jag inte varit där så många dagar för jag har verkligen ätit gott-och njutit av allt det goda! Men nu måste jag vara lite extra hård dom här veckorna som är kvar. Snart är det den 22 augusti.

Vackra Lisa på ett av alla cafeér vi besökte.
Efter att det slutat regna så gick vi i sakta mak mot Biblioteksgatan. Vi gick på några smycksbutiker innan vi landade på Thomas Sabo. Och där var dom...mina ringar...
Känns klockrent. Jag köpte två så jag kan variera mig lite. Den tunna kan jag ha tillsammans med mina förlovningsringar. Eller så har jag den bredare med en av mina förlovningsringar. Eller så har jag som på bilden. Känns kul med lite variation, men jag tror att jag oftast kommer ha en slät förlovningsrinf och den breda vigselringen. på bilden är den tunnare lite "guldigare" men båda ser ut precis som den breda, jag testade bara storleken för den tunna fanns inte hemma.
Hmmm...tro om jag har några pengar? Undrar hur länge jag måste äta morötter. Inte hela livet kanske, men en stund!
Sen mötte vi upp undebara Sofie innan vi skulle gå och äta innan konserten. Hon hjälpte mig och köpte lite tyg till bröllopet. Hon är så vacker...

Tjejerna väntar medans vi shoppar tyg. Vi är på Ohlssons tyger på Sveavägen 34.

Emelinda, Lisa och jag gick på Vapiano på Sturegatan och åt och drack rosé för att fira att vi snart skulle på Britney. Jag rekommenderar Vapiano starkt. Ett kanonställe med bra mat till en jättebra peng.
Det är sant, vi har biljetter till Britney. Snart är det dax. Snart ska vi på circus.
Om 10.32 börjar det. Vilken stämning. Vilket folk. Vilken scen. Vilken grej...jag fick ståpäls!
Det var en circus. På riktigt. Allt som hör en circus till fanns där. Clowner, jyklare, lindansare, akrobater, trollkonstnärer, dvärgar. Inga elefanter. Men det var det enda som inte fanns. Sen fanns allt, verkligen allt!
Sen kom hon. Stjärnan själv. Hon inledde showen med låten circus-såklart. Hon kom från taket klädd som en cirkusdirektör-såklart.
Här sjunger hon "everytime" min favoritlåt. Då kom tårarna.
Det är hennes rumpa. Helt säkert. Jag lovar.
Jag är så glad att jag fått uppleva hennes show. En sån show kommer jag aldrig få se igen. Om inte Justin kommer till Stockholm igen.
+ till hela showen, arrangemanget, käder, scen, rekvisita. Det hände saker hela tiden. Verkligen hela tiden!
- till att hom mimar dom flesta låtar. Sen är det självklart mycket sångpålägg så att det ska låta bra, men hon mimar ofta!
Sen tror jag hon känner sig obekväm i sin kropp, hon är skitsnygg men inte alls så säker i sin dans och scennärvaro som man sett på tv. Sen ska hon vara blond. Inte mörk. Sen måste hon uppsöka en riktig frisör, för hennes hår är under all kritik!
Men i det stora hela är det en upplevesle som är få förunnat!
Efter showen åkte jag och Lisa hem, drack vin, åt lite goda saker, såg på sex and the city och bara surrade. Somande som en stock vid 01.30. Då var vi helt slut efter en heldag.
Vaknade 09.00. Kändes som jag skulle kunna sova i flera timmar till. Men vi gjorde iordning oss för att slutföra mitt sista uppdrag. Skor till Lisa. Sen ville vi ha tid för att äta i lugn och ro och bara mysa dom sista timmarna innan jag skulle åka hem. Jag försöker få igen min packning. För även om jag kände att jag hade shoppat jätteliet så blev det några saker...
En bok till bröllopet. Den är från Ordning och Reda.
En väst från H&M. Så cool för den är lång fram. 249 kronor.
En jättefin klänning för 899 kronor från MQ. Det är Twist&Tango. Det här är min finaste klänning jag har i garderoben för tillfället.
Söta ballerinaskor som jag tänkte ha till. 98 kronor H&M.
Mitt bästa köp. Det är sant. Så bra och ha när jag ska platta håret. 19.50 H&M.
Jag hittade skor till Lisa oxå. Jag gör ett nytt inlägg snart....
Vi har haft underbart mysiga dagar. Vi är som syskon, pratar om allt. Diskuterar bra, viktiga, roliga, härliga saker...hur vi känner och har kännt i olika situationer. Hur vi har utvecklats. Vad vi vill med livet. Värderingar. Vänner. Vad som är viktigt. Drömmar. Kärlek...den stora kärleken. Jag tror att vi båda har landat, mognat, hittat hem helt enkelt! Det känns så. Men vi båda har en tuff resa bakom oss, och mycket på den resan är det bara hon och jag som vet om. Och det kommer vara så. Det är inte många som jag öppnar mitt allra innersta rum för. Men hon är en av dom.
Jag fick en sån underbar komplimang av Lisa idag; det är så skönt att vara med dig-för med dig kan jag bara vara! Och det är så, våran relation är helt kravlös.
Tack för att du fins i mitt liv Lisa.
XOXO rut






















1 kommentar:

  1. Min Martin sa: jag förstår varför du ser Helena som din syster och varför hon betyder så mycket för dig.

    För mig är det helt naturligt att älska dig och stötta dig i allt. Du är min syster.

    Tack för underbara dagar, för att du lyssnar på mig, hjälper mig att bli en bättre människa, gör mig glad, älskar mig, stöttar mig och för de snygga skorna som jag trippat omkring med i min lägenhet :)

    Ps. Jag råkade shoppa jeans och shorts på vägen hem...

    Vi ses snart igen!
    Puss å kram

    SvaraRadera