onsdag 8 juli 2009

Lisa min Lisa.

Jag har ju som sagt var haft en mysdag med min underbara vän och syster Lisa. Hon ska vara tärna på vårat bröllop så självklart vill jag ge henne en ny klänning. Jag hade sett ut tre olika på MQ så vi började våran dag där... Den här blev det. Visst är hon vacker min Lisa. Så underbart att jag känner henne så väl, det här var min favorit. Och jag kände på mig och hoppades att det skulle vara hennes oxå. Och det var det. Den satt som ett smäck! Nu ska hon bara få ett par skor oxå, men det hittar vi nog i Stockholm nästa vecka.

MQ har fått in SÅ MYCKET SNYGGT! Om börsen hade varit full med pengar hade jag storshoppat. Har du vägarna förbi så kom in och ta en titt på alla höstnyheter. Det är ju nu det finns mycket och välja på. Sen är det ju kul att vara först.

Sen åt vi. Som vanligt på George i port 9. Stan´s bästa café. Josef som äger stället är en härlig man som är duktig på mycket. Han har jättebra personal, en härlig kille som heter Hannes och en urgullig tjej som heter Jenny. Nästa gång ska jag fånga personalen på bild från mitt "favvohak".

Jag och Lisa hade så mycket och prata om så efter en stund blev det fika. Hon är så klok min syster, och jag är så glad och stolt över henne att hon följer sitt hjärta. Men det bästa är att hon mår bra, hon har haft det lite tufft. Men nu strålar hon som en sol, och jag tror att Martin har en stor del i hennes välmående.

Världen bästa och vackraste Lisa.
Sen shoppade vi. På REA. Underbart och göra snygga fynd för en billig peng. Jag lägger upp bilder imorgon. Sen gick vi på salongen och köpte produkter. Sen skiljdes vi åt. Men vi ska ses på fredag igen. Sen ska vi ha två tjejmysdagar i Stockholm nästa vecka. Mys-rosé-surr-bus-shopping och BRITTNEY! Då har vi sett Beyoncé och Britney, bara Justin kvar!
Åkte hem vid 17.00. Fixade mat och snickarna. Tillbaka till salongen, städade och betalade fakturor. Stängde 20.00. Tog en prommis runt sjön, handlade. Åt gröt och här sitter jag nu...
Ska prata med snickarna lite sen ska jag sova. Jag ska hämta Malin 6.30, sen åker vi vidare till Härnösand. Tidig morgon. Trött i ögat. Sen måste jag åka hem igen senast 11.00. Har ett möte med våran präst som ska viga oss klockan 13.00. Och innan det har jag lite annat fix. Men allt löser sig.
Det var min dag, en härlig dag.
Jag hoppas du får sova sött och drömma härliga drömmar. Jag ska drömma om Lisa.
Gissa om Emelinda gick på moln idag. Snacka om lycklig tjej. Helt underbart och se.
Love love från rut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar