onsdag 1 juli 2009

Hej fina du.

Min dag har varit bra, men jaghar känt mig så seg och trött. Kom på MQ 9.30. Jobbade med Elin och Sofie. Elin har varit i Thailand i två veckor så han hade en del och berätta. Hon är så söt Elin, varm och hjärtlig. Vi pratade mycket om hennes utbildning. Hon ska gå en "manegment" utbildning i Jönköping som verkar hur kul och bra som helst.

Ibland känner jag mig verkligen som en gammal kärring...jag är absolut inte lastgammal men när jag hör "unga" prata så blir jag avis i ungefär tre sekunder. Dom har såna möjligheter och dom har hela livet framför sig. Men efter tre sekunder har det gått över! Jag har gjort all det där...och lite till. Jobbat på roliga arbetsplatser, rest mycket, varit med om många bra och dåliga erfarenheter som jag alltid kommer bära med mig. Men mitt liv just nu har aldrig varit bättre - jag är så lycklig. Och Karl är den största orsaken. Så jag kommer stanna här, hemma alltså. Inte i livet -för det är mycket kvar! Och jag är fortfarande hungrig efter utmaningar, lära mig mer och att utvecklas. Det kommer jag alltid vara, jag är så som person. Nyfiken i en strut!

Sen har jag blivit arg idag, jättearg. Men det gick ganska fort över. På tre sekunder. Jag har bestämt mig för att inte lägga energi på energitjuvar. Och det funkar. Känns så skönt.

Hörde på tv att Magnus Hedman åkt dit för doping så han har avsagt sig sitt arbete för ren idrott. Snacka om dåligt, vad håller han på med? Varför dopar man sig, varför vill idrottsmän fuska? Jag undrar verkligen. Jag tycker doping är åt h****te fel, alla ska tävla på lika villkor! På tal om Hedman så måste ni läsa Magdalena Graafs blogg på http://www.bloggfamiljen.se/ hon är så duktig på skriva, och vilken härlig humor hon har. Cool brud.


På tal om nåt roligare än fusk. Mycket roligare. Här kommer en liten hint om hur inbjudan kommer se ut. Vi är jättenöjda med resultatet. Vi har det så bra som har så proffsiga människor runt oss som hjälper oss. Då kan man få till det "lilla extra".

Du glömmer väl inte GRATISKONSERTEN MED BO KASPERS ORKESTER som tidningen 7 anordnar tillsammans med några samarbetspartners i parken vid Swedbank arena. Och självklart så är konserten den SJUNDE i SJUNDE klockan SJU! Du är så välkommen! Tänk och hoppas om det är fint väder, då packar vi picnickorgarna fulla med goda saker, sätter oss på en filt och bra njuter...eller vad säger du Em?

Nu ska jag snart släcka mina blå. Jag är ledig från MQ till och med nästa fredag, men jag ska vara på salongen nu och då. Men om det är fint så tar jag med mig min nya, underbara telefon och lägger mig på en strand. Då har jag jobbet med mig om det skulle vara nåt. Fyndigt! Praktiskt! Jag är så glad över den.

Godnatt min skatt

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar