lördag 13 juni 2009

21.58

Godmorgon min fina vän.

Igår släckte jag alla lampor och kröp ner under täcket 21.58. Då hade Karl redan sovit sen 20.30. Vi var ganska trötta. Han har jobbat hårt hela veckan med det stora trädäcket som börjar ta form på våran baksida och jag har bara jobbat mycket och haft mycket i huvudet helt enkelt. Tur att man får och kan sova när man är trött.

Vaknade 06.40. Pigg som en mört. Låg och läste lite, sen somnade jag om till 9.00 för då pep det till i telefonen. Fick ett sms av Linnéa och lite senare av min älskade syster Lisa.

Nu sitter jag här i morgonrock och min "bananshake" och filosoferar. Det är by the way den bästa smaken hitils. Känns som jag är på McDonalds och dricker en riktig milkshake. Den är verkligen jättegod. Vägde mig idag...jag ska referera på måndag. Jag började ju på onsdag, eller egentligen på tisdagkväll, för jag köpte ju allt på tisdag. Men jag berättar hur det gått på måndag...oj, vad snurrigt det blev.


Frågade nyss Karl vad vi ska göra idag, och vi kom fram till en skön, härlig dag. Bara slöa, läsa, sova lite och ladda batterierna. Det enda jag har på min agenda idag är att köpa pizza till tjejerna. Tänk dig doften och smaken av nygräddad härlig pizza. Men icke, Rut ska dricka "shakes". Men det går hur bra som helst och det är väl huvudsaken. Men idag ska jag äta middag istället för lunch, jag äter ju ett mål om dagen så idag väljer jag middag. Nåt härligt, nyttigt och mättande ska jag välja...hm...det vattnas i munnen! Riktigt mycket. Jag tror det blir grillad kyckling med goda, nttiga tillbehör. Jag älskar grillad kyckling. Och att det är så magert är bara en bonus.

Nu kommer Karl gående. Vi hörs senare idag. Jag hoppas jag får lite bra bilder från tjejernas arbetsdag så lägger jag upp dom sen. Kan vara kul och se allt det vackra.

Ha en härlig dag, njut om du är ledig. Titta vad grönt och fint det är ute. Underbart.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar