onsdag 10 juni 2009

Min onsdag förtsätter...

med jobb och telefonsamtal. Ibland har man flyt i sin arbetsdag och ibland inte. Idag har jag det, det går mycket bättre än jag trodde i morse.

Åt lunch med min fina vän Linn på stans bästa café. Coffé house by George som ligger i port 9. Sen har jag fixat en massa olika saker, sånt som jag skjutit på lite för länge men nu är det gjort. Känns så skönt. Träffade Annika och Bettan på tidningen 7 på lunchen, dom va oxå lite sugen på att köra "shakes" inför sommaren. Kör på tjejer så ser vi vad som händer.

Annika är för övrigt min mentor, den bästa jag kan tänka mig. Vi träffas med jämna mellanrum och går igenom sifror, kostnader, intäkter mm. Jag är så glad för hennes hjälp, nu måste vi träffas snart känner jag. Jag tror att alla egna företagare behöver en mentor, iallafall i början. Bra med en person som är helt utomstående och ser mitt företagande med helt andra ögon. Lärorikt och roligt. Men ta inte min Annika. Hon är min.

Har varit på Dialect och lämnat Linas telefon på service. Hon vann den i en försäljningstävling vi hade. Men hon har väl använt den så mycket så den tog helt slut. Tillslut! Behöver du hjälp med telefoner eller dyligt så kan jag verkligen rekommendera dig att vända dig till Dialect. Jättebra service, du får svar på dina frågor, du behöver aldrig känna dig dum och det går snabbt.

Jens, min kontakt på Dialect ska försöka få fram den här...hoppas...håll tummarna!

Nu ska jag gå på MQ och shoppa lite. Jag var där med Linn på lunchen så hon shoppade lite då. Nu är det min tur. Susannas son Jakob har varit på salongen och klippt sig idag - nu är alla tjejer kär i honom. Han är så fin. Både på insidan och utsidan.

Jag lägger upp bilder senare på det jag shoppar. Inte så mycket, men några saker kommer det bli. Ha en mysig em och kväll så hörs vi sen.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar