tisdag 16 juni 2009

Jag är lite kär...

...i Börje Salming. Efter att jag städat huset så såg jag på Berg flyttar in. Jag är lite kär i Carina Berg oxå. Men Börje, vilken man. Manlig och sårbar på samma gång. och vad han har gått igenom, alla stygn som han sytt är tecken på livserfarenhet oxå.

Han sa bland annat att " det är inte bara och ställa skridskorna på isen och tro att det ordnar sig " Allt handlar om hårt jobb. Ett jävligt hårt jobb. Livet är ett hårt jobb.


Idaghar jag blivit besviken. Jätte. Det är ledsamt, tråkigt men samtidigt lärorikt. Jag lär mig varje dag...

Jag har tänkt mycket idag, möten med olika människor men framförallt att möta sig själv. Gör du det, eller har du gjort det? Jag undrar om alla människor ser sig själv. Jag har absolut inte gjort det, jag har gjort så mycket misstag och stängt ute värdefulla människor i mitt liv. Men det gick till en gräns när jag fick nog så jag tog hjälp. Jag tror att alla människor har ett behov av att prata, sen om det är med en vän, en utomstående, en beteendevetare eller nån annan så tror jag att behovet finns hos alla. Det är nyttigt och prata. Jobbigt men lärorikt.

Men det viktigaste mötet man gör här i livet är med sig själv, du är den viktigaste personen i dit liv och jag är den viktigaste i mitt. Att inse sina bra och dåliga sidor och ta tag i dom dåliga är en styrka. Man mår bra av det. Jag mår jättebra idag. Men det har tagit lång tid.

Du behöver inte alltid vara stark, jag trodde det. Men det är en styrka att visa sig svag, att erkänna att man gjort fel och säga att man vill ha hjälp. Det finns ingen människa som inte gör fel. Ingen. Den människan som påstår det lever i en värld som inte finns. Bättre att bryta ihop än att bita ihop. Tänk vad tråkigt och fattigt livet hade varit om ingen gjorde fel. Om inte du och jag gjorde fel. Men det viktiga är att lära sig på sina misstag. Att stå för dom, men inte göra om dom igen.

Karl är en jättestor del till mitt välbefinnande idag. Han är en fantastisk person på alla sätt. Och det bästa av allt med Karl är att han inte är nån mes, han har satt och ifrågasatt mig massor av gånger. Tufft, hårt och det har kommit mycket tårar, men jag uppskattar det enormt idag. Jag älskar dig Karl.

Sen tror jag att alla tjejer håller med när jag säger att utan en tjejkompis axel att luta sig mot när det stormar klarar man sig inte utan. Vänninorna är en skatt som man ska bevara. Jag är otroligt rädd om mina. Ni är helt ovärderliga...du vet vem du är.

Det var lite tankar jag hade om möten...våga möta dig själv.

Nu ska jag gå och lägga mig i vårat nystädade hus, i våran renbäddade säng, men först ska jag tvätta mig med våra nytvättade härliga handdukar. Imorgon är en ny dag...en ny härlig dag. Tro vad jag har för tankar då i mitt huvud.

Godnatt fina du.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar