torsdag 25 juni 2009

MQ höstnytt mitt i sommaren.

Hej fina du.

Idag har det väl varit helt fantastiskt. Lön vilket innebär lite mer pengar på kontot för många och ett strålande väder. Även fast man jobbar så går ju allt mycket lättare när det är sol. Alla blir liksom gladare...

Jag hade en sån kul morgon, det ringde i min telefon i ett, och jag vet inte hur många sms det kom. Många. Jag började göra ordning mig vid 7.30, och jag blev klar 9.00. Och för mig brukar det ta ungefär 45 min på morgonen. Mycket avbrott, men det gör ju inget om man inte har nån speciell tid och passa. Jag hade en tid och passa...9.45 på MQ. Och det gick ju perfekt.

Jag och Sus hann fika en snabbis innan vi började, det är lite extra kul och jobba med henne för jag gör inte det så ofta. Hon jobbar sin sista dag imorgon sen går hon på en välförtjänt 3 veckors härlig semester. Det är hon värd. Verkligen. Hon är den bästa chefen jag jobbat för. Hon är helt enket kanon.

Det har rullat in massor av nyheter, känns konstigt på ett sätt att packa upp höstkläder när det är strålande sol, men samtidigt så kul! Sen är det ju så här det är i klädbranschen, så det gäller att vara snabb för att få ta del av godbitarna. för det finns många godbitar på MQ just nu.

Jag köpte det här idag...
Svarta chinos, så snygga. Lite tight modell med lite smalare ben. Stretch och en jättesnygg lyster i tyget. 399 kronor. Provade och vika upp dom med höga klackar till, jättesnyggt! Bra att det kommit en chinosmodell som inte blir stor och pösig. Användbara till alla tillfällen, chinos är ett bra plagg. Det går att "klä ner" och "klä upp" helt beroende på vad du väljer att ha till.
En enkel fin top med små volanger på ärmen. Snyggt med det enkla som har det lilla extra. 249 kronor. Snygg till svarta chinos och klackar. Tänk vad trygg och säker man känner sig i svart. Och snyggt är det oxå.

Vit baströja. Den är lite längre bak. 249 kornor. Snygg till svarta chinos eller jeans. Vill jag klä upp den lite så tar jag min paljettväst eller paljettjacka utanpå. Snyggt och blanda basplagg med lite "glam"


Det här linnet är inte från MQ. Det är från Bohag, designbutiken mittemot våran salong på storgatan. Anna Holtblad är designern till detta linne, det är omlott fram och lite A-linje format så det hänger härligt fritt. såg även en klänning från samma designer som var dösnygg men börsen skrek nej, nej, nej! Så jag löd den!
Måste berätta en rolig sak. Tess ringer mig på MQ idag. I stolen på salongen sitter en kund som har en blus på sig från MQ. Tess skulle bara bums ha en likadan. Så en stund senare kommer först Linda och köper lite kläder och sen Tess med Em som sällskap, och Tess handlade massor av snygga grejer. Tänk vad kul det är när man kan hjälpa och tipsa varandra. Och Tess var så snygg i allt hon provade, Linda likaså!
Kul att ni uptäckt en ny butik tjejer!
Gick på salongen efter att jag slutat klockan 17.00. Var där till 18.30. Handlade lite, kom hem, åt, vilade en stund och sen började jag fixa med mina kläder. Men jag märkte ganska fort att jag måste köpa galgar. Massor av galgar. Jag får göra det en regnig, tråkig dag. Om ni undrar vad Karl har gjort ikväll så är svaret, jobbat, jobbat och jobbat! Han är helt otrolig den mannen. And I loooove him.
Ska snart lägga ut en nytt inlägg.
Later, love love...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar