söndag 14 juni 2009

Hej igen i regnet.

Imorse klockan 09.00 kom Jörgen hit. Han och Karl skulle hålla på med trädäcket hela dagen. Och dom bangade inte för ösregn. Dom bara körde på. Blev dyngsura. Och körde på.
Sen kom Linn och Elvira hit. Vi hade verkligen en mysdag. Sov, åt, pratade och mös. Så mysigt. Hon är helt underbar min Linn. Hoppas dom vill fira midsommar med oss. Vi servade även killarna med mat och fika så att dom skulle orka...och som dom jobbade... Det är inte så litet det här trädäcket. Så det är lite jobb. Så skönt för Karl att han fick proffshjälp, det riktigt lös i hans ögon av lättnad. Så härligt att ha underbara, fina vänner, sen att en av dom är snickare gör ju ingenting!
Det växer fram, sakta men säkert.

Karl och Jörgen. Och trädäcket.

Dom åkte vid 17.00. Karl slappade lite och jag jobbade. Åkte till salongen och fixade lite med datorn. Imorgon är det storstädning på salongen, det är hårspray överallt. Men det är ju bra, det visar ju på att vi haft fullt upp.
Sen mat, plocka undan. Ja ni vet...vanlig vardagssörja...
Nu ska jag fixa med lite kläder och packa min väska för imorgon. Imorgon måste jag vara skärpt så ikväll blir en tidig kväll. Jag ska väga mig imorgon bitti, spännande och se hur det gått. Men det känns bra, men idag när dom andra åt pizza blev jag jättesugen, men jag luktade, och det gick oxå bra. Jag funkar lite så. Av eller på. Sen om jag har bestämt mig för något så kör jag. Så nu kör jag. Hur länge vet jag inte. Det får vi se.
Tack underbara familjen Nässén för idag. EXTRA MYCKET TILL JÖRGEN - HELT KANON!
Hoppas vi ses på midsommar, då ska jag köpa en stor härlig godispåse från Hemmakväll, stan´s bästa godis. Det sak jag göra ändå, även om dom inte kommer hit. För på midsommar afton ska jag ta en paus från mitt mål.
Vi hörs imorgon bitti min vän. Även fast du är osynlig så uppskattar jag att du läser min blogg.
Hoppas du får sova gott. Dröm härligt...
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar