tisdag 9 juni 2009

Hallå där.

Har du haft en bra dag, jag hoppas verkligen det.
Min morgom började ju som jag sa tidigare med lite tekniska problem, men med rätt hjälp från duktiga människor så ordnar sig det mesta.

Jag har ju som sagt var gått upp några kilon för mycket. Så nu ska jag prova nåt som jag aldrig gjort förut och som jag varit/är jätteanti inför. Jag ska dricka pulver i form av cambridge dieten. Jag köpte en låda i morse, så imorgon börjar helvetet. Jag köpte det på Solrosen tror jag det heter...det ligger mitt emot Bergmans herrekipering. En jättetrevlig och mysig kvinna hjälpte mig. Först fick jag skriva på en hälsodeklaration, sen berättade hon vad det innebar och så fick jag massor av information i form av olika broshyrer.

Jag har verklien sågat sånt här, och nu står jag här själv! Ska bli intressant och se vad som händer. Jag fattar ju självklart att om jag bara dricker det här i nån/några veckor så tappar jag självklart några kilon. Men det mest intrssanta för mig är; vad händer sen? Ni ska få följa mig under mina "dryckesveckor". Men jag kommer äta ett mål riktig mat om dagen...resten dryck. Hon sa att det smakade som milkshake av vissa smaker. Ska bli intressant. Mycket intresant. Kanske står jag där med långnäsa och måste säga förlåt för att jag dömt ut det, eller så kommer jag vara sur som ättika i flera veckor och bara sukta efter goda saker - vi får se!

Jag har ju ett viktigt datum senare i sommar, och då måste jag väga mindre och vara fit for fight!
Jobbade på salongen en snabbis innan jag gick till MQ. Höll på reda ut en sak som hänt och ringde till en kvinna som skulle hjälpa mig. Jag möts av en vass och sur arbigga på andra sidan luren. Vad ger det henne för rätt att vara så mot mig, jag behövde hennes hjälp. Och vad händer när en människa är otrevlig, jo jag blev otrevlig tillbaka. Tyvärr. Men efter ett tag tänkte jag till, det är nog bättre och bemöta henne tvärtom - övertrevlig helt enkelt! Och då tinade hon upp tanten. Hon kanske hade en dålig dag, vad vet jag. Men rätt att vara otrevlig när man har ett service yrke har man inte. Då får man gå undan och spy galla nån annan stans, men mot personen som behöver hjälp hjälper man. Punkt.

På MQ har det varit fullt ös. Mycket folk och mycket förberedelser inför REAN som startar imorgon. Idag jobbade jag med Sofie och Sus, helt underbara båda två. Det bara flyter. Sofie är som en härlig liten söt sockerbit men världens mest underbara skratt. Väl inne på MQ kommer Lina och Mia...
med en blomma....

ja vad säger man...en tår kom i mitt öga.
Och jag har världens bästa personal.
Efter avslutat jobb på MQ gick jag en sväng på stan. Gick på Vila, men varken Åsa eller Sandra var där så jag gick igen. Men jag såg några saker i ögonvrån som jag ska gå och testa vis tillfälle.
Gick på Crispin, så jag köpte dom här. Så snygga till jeans och vit t-shirt. Enkelt och somrigt. Ett tips om du vill ha klackar på skorna är att välja ett par med kilklack, enklare att gå i och skönare. Och snyggt.

Dom här fick oxå följa med hem till min skosamling. Ett verkligt fynd. 349 kronor från samma butik. Dom kan jag ha till vad som helst i princip...

Gick till salongen och fixade med lite papper, pratade en bra stund med Lina. Hon är så bra. Klok, bra och trygg i sig själv. Och pratglad. Hon kan prata med vem som helst, hur länge som helst. Och högt. Så ibland får man säga stopp. Känns som hon har vuxit och mognat. Kan det vara Thailand. Jag tycker hon känns klokare än förut, jag vet inte, det kanske är inbillning, men det känns så. Jag älskar när människor växer och utvecklas till det positiva. Så härligt att se.

Nu ska jag ta en tur runt höglandssjön. Sen ska jag prova en av mina "shakes". Jag tjuvstartar ikväll, jag är lite nyfiken. Jag återkommer.

Jag längtar efter min underbara vän Linn som jag ska träffa på en lunch imorgon. Känns som det var länge sen vi fick kramas och prata. En kär vän att vara rädd om...

Later my friend.
XOXO rut





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar