lördag 20 juni 2009

Kissnödig.

Måste bara berätta nåt kul. Eller helt naturligt egentligen. Gick min runda runt sjön, och jag gick i rask takt med massa härliga schlagerlåtar i öronen. Jag blir så peppad och full av energi när jag har bra musik. Schlager är en grej, men Britney´s nya kommer på en god andra plats. Och Rihanna. Iallafall...
...där går jag...och så när jag kommer till hälften så känner jag att min blåsa behöver tömmas. Jag blir enormt kissnödig. Och fort gick det, från att inte ha känt någonting till att nästan ha "kissa på sig känslor". Jag vad gör man, nöden har ingen lag. Jag hoppar in i skogen och lättar på trycket. Åhhhh vilken lättnad. Så skönt. Ni vet ju hur det är att vara riktigt kissnödig, man kan inte koncentrera sig på nåt annat. Jag hörde inte musiken, jag såg inget av den vackra naturen -jag ville bar kissa! Och nej, jag hade inget papper! Men det gick bara finfint ändå...naturen är full av blad och löv som passar utmärkt som toapapper. Inte som Lambi kanske, men riktigt bra.

Sen funderade jag resten av rundan på varför jag tyckte att det va så pinsamt och sätta mig ner och kissa, varför var jag så rädd för att någon skulle komma och att någon skulle se mig? Hallå...alla har väl hamnat i samma sits någongång, och alla vet väl hur en kvinna ser ut. Helt naturligt att bli kissnödig i skogen. Så om någon såg en blekfet rumpa i skogen så var det jag. Helt enkelt och helt naturligt.

Nu ska jag duka, lägga kött i marinad och göra en härlig sallad. Snart kommer Jörgen, Linn och Elvira. Karl är i trädgården och jobbar än...han fixade lite härliga blad och kvistar som jag ska dekorera bordet med och som han ska dekorera bron på framsiadan med.

En härlig dag än så länge. Vi hörs sen fina du.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar