måndag 22 juni 2009

Steg ett...

...är gjort. Ha, det här känns så kul ska ni veta! Gick på skatteverket på em och fixade papper. Hindersprövning och namnändring. Självklart ska jag heta Gidlöf. Rut Helena Gidlöf.
Hindersprövningen är en försäkran inför svensk vigsel. Skatteverket kontrollerar att det inte finns hinder mot äktenskapet och utfärdar ett intyg om detta. När man har skickat in hindersprövnningen måste man gifta sig inom 4 månader, annars måste man söka en ny. Man skickar alla papper till Skatteverket, dom skickar sen intygen tillbaka som ska överlämnas till vigselförättaren.
Våran vigselförättare är Pia, världens bästa Pia. Vi har en speciell relation till henne, både jag och Karl, av olika anledningar.
Namnändring är ju precis som det låter. Om man ska ha samma efternamn, ansöka om ett nytt eller ha olika. För mig är det självklart.
Så nu är allt påskrivet och klart. Så imorgon lägger jag dom på lådan.
Nu ska jag släcka mina blå, ny dag imorgon. Morgonmotion, dusch, hårtvätt, tänka ut dagens outfit. Jobb på MQ. Imorgon får jag träffa Sus och Sofie, jag längtar.
En bra dag har det varit, jag har mest suttit vid datorn, löner klara - känns underbart! Jag firar ju alltid när jag gjort dom, men inte idag faktiskt. Inte än, jag sparar mig till imorgon. Kanske hittar jag nåt snyggt och shoppa på MQ.
Fick faktiskt håret fixat oxå, hade värsta utväxten, tar en bild imorgon när jag duschat och tvättat det. Känns bra, men vi gjorde bara utväxten, det nya löshåret sparar vi oss lite med. Tack söta Lina för hjälpen. Fina Emelie var oxå på salongen, hon är så härlig, och snygg! Hon ska flytta till New York till hösten, kanske åker vi dit och hälsar på. Vilken dröm det vore. Och drömmar kan ingen ta ifrån en.
Godnatt min skatt. All kärlek till dig.
XOXO rut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar