söndag 7 juni 2009

Sommarfest på rut&karl

Hej min vän.
Lördagen den 6 juni. Sveriges nationaldag. Undra vart Rut skulle ta alla tjejerna på sommarfest?

Jag hade en stressig morgon. Skulle handla all mat på Willys klockan 8.00 så jag kunde åka direkt till salongen som var våran mötesplats. Vad ser jag; WILLYS ÄR STÄNGT! Jag hade inte tänkt på att det var röd dag. Paniken steg, svetten rann. Riktigt mycket. En fest utan mat, inte så lyckat. Jag såg hela helgen passera i revy. 8.05 svänger jag in på Coop. Gode Gud tänkte jag, låt det vara öppet. Och det var det! Snacka om lättnad.

Sprang runt hela Coop som en galen blond tjej i blommiga gummistövlar. Tur jag hade en lista och gå efter så det var bara att ta sak för sak...kom till kassan, säger till att jag har jättebråttom så en tjej i personalen hjälper mig att packa i alla matvaror och bär dom, och packar in dom i bilen. TACK UNDERBARA DU FÖR HJÄLPEN. Utan din hjälp hade jag aldrig klarat det.
Efter en svettig motionsrunda på Coop så sätter jag mig i bilen och pustar ut. Det gick bra. Vi skulle slippa vara hungriga hela helgen. Mot salongen och tjejerna. Så härligt att ha alla samlade. Jag delade upp dom i lag med en lagledare som fick en "pysselpåse" I den fanns det olika tillbehör som skulle komma att behövas senare. Alla har gissat som galningar var vi skulle i flera veckor. Och tillslut får dom reda på det...
Sommarfesten ska hållas till på Ulvön.
Ön är nog mest känd för sin surströmming som tillverkats på ön i över 100 år. På vinterhavåret bor det ungefär 40 bofasta på ön. Men på sommaren lever ön upp. På ulvon.nu kan du läsa mer om ön, evenemang, öns historia mm.
Vi skulle bo i hamnen hos härliga familjen Eklund.

Vi kom fram klockan 12.00. Mia mötte oss i hamnen för att hjälpa oss med all packning. Efter att vi kvarterat in oss i deras mysiga sjöbod så var det dax för det första uppdraget. Dom skulle skapa den snyggaste t-shirten/linnet med hjälp av det dom fått i påsen.
Men innan "festen" började så hade jag genomgång av sifror för det första halvåret, kostnader, visioner, nyheter mm. Tack för att ni är så klarsynta, insatta och förstående. Men det bästa av allt är att ni trivs och att vi har kul på jobbet. Vi har kommit långt.
Oj, vad det skapades. Eftersom tjejerna är frisörer och duktiga på skapa varje dag så förväntade jag mig stordåd. och det blev det. Verkligen!
Tröjor klara. Dax för tipsrunda, powerwalk, motion upp till lotsberget. Öns högsta punkt med en enormt vacker utsikt. Självklart hade vi sportdryck med oss.
Hmmm...vad hände. Vi ser motion på olika sätt.
Utsikt från lotsberget.
Sen röstade vi på den snyggaste tröjan. Linnéas vann. Dom hade döpt sitt lag till Duvan, bok och kontor. Vad dom fick det ifrån? Ingen aning! Härligt med fantasi.

Blondes have more fun. Annika, Rut och Tessan.
Mat, grillning och mera mat. Jag anlitade våran egen grillmästare Lina. Allt blev underbart gott. Och som vi åt. Man blir hungrig av friluftsliv!
rut&karl samlade. Inte riktigt alla. Men nästan. Vi är 12 tjejer totalt. Karina som är mammaledig hade tyvärr ingen möjlighet att följa med. Men hon var med lite grann - via telefon och sms.
Härliga Lina och Mia. Om du hade varit frisör Mia hade du fått börja hos oss direkt. Vilket ös!
Sång, musik och dans är självskrivet på våra fester. Sen att vi har en egen sångfågel, Emelinda, i företaget gör ju inte det hela sämre. Hon använde flitigt sin gitarr som hon hade med sig.
Jag blev chockad. Lina förbereder sig för bad....
Dom gjorde det. Badade. Mia och Lina badade. Jag trodde aldrig att dom skulle göra det, men tji fick jag. Riktigt modigt tjejer. Men som jag sa; på lördag får ingen vara sjuk. Det var ju på skämt, för det vet jag att ingen skulle vara.
Lördag är en jätteviktig dag på salongen. Baldag, så jättemånga tjejer har en stor dag på lördag.
Här går dom i...gissa hur kallt det är?
En het dusch värmde deras kroppar efter badet. Och det behövde dom verkligen.
För det var alltså 6.9 grader i vattnet! Fatta vad kallt! Jag är stolt över er tjejer, att ni vågade och att det inte bara var surr att ni skulle bada. Ingen tvekan var det heller. Ner i vattnet bara.

Tess hade så roligt åt mina sängkläder. Hon tyckte inte alls att dom passade mig. Och det har hon helt rätt i. Jag frågade henne vad hon trodde att jag skulle ha haft för sängkläder; nåt ljust, typ grått eller helvitt svarade hon. Och som den utbildade färg/stilkonsulten hon är så har hon helt rätt. Mina sängkläder var bara till låns, jag hade glömt mina. Tack snälla Mia för lånet.
Jag kommer berätta mer lite senare om vad det innebär att Tess och Emelinda är utbildade färg/stilkonsulter. Vi kommer använda oss mycket av det på salongen framöver.

Läggdax. Malin skrattar så hon får kramp....
och nästan faller ur sängen.
Tess och Emelinda. Jag hade så mysigt med Emelinda senare...vi låg i min säng och pratade känslor och killar. Vad kan man gör och inte? Hur framåt/på ska en tjej vara och inte?
Den kärleken den kärleken....

Linnéa njuter av sol och fint väder på bryggan dagen efter.
Dagen efter....herr svan kommer och hälsar på.

Innan hemfärd så gick vi till hotellet och åt en lite senare lunch. Vilken upprustning dom har gjort på hotellet. Och det är långt ifrån klart. Det här är år 1, nu finns det 8 rum. År 3 ska det finnas ytterligare 30. Vilken satsning. Jag blir imponerad av folk som vågar satsa på ett projekt dom verkligen tror på. Duktiga människor.
TACK FÖR EN JÄTTEMYSIG, ROLIG OCH BRA HELG!
XOXO rut


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar