tisdag 23 juni 2009

New haircolour-and-cut

Ny hårfärg. Lina har gjort massa ljusa slingor. Och det finurliga här är att hon inte har vävt utan lagt hela passér i folie. Blir en helare känsla. Och det går det snabbare. Mycket snabbare. Nu är hon kanske den snabbaste på göra slingor, hejsan vad det går. Sen är det klart. Tack härliga Lina för hjälpen, nu har jag så här till slutet på juli, då går vi in för projekt bröllop!
Klippte av mig en hel del hår oxå. Men det var våran fiske expert Mia som gjorde det. Hon klippte av det ganska mycket på längden, och rakt av för att jag skulle känna lite förnyelse. Sen klippte hon in det rejält fram. Tack för den stora, revolutionerade förändringen Mia!
Hade varit ännu roliga om ni hade fått se "före" bilder, för mitt hår och min utväxt såg inte kul ut. Men nu är jag ljus igen. Känns alltid som jag får nytt, härligt hår när jag får det fixat.
Nu ska jag gå och lägga mig snart. Mina ben värker som tusan forfarande, och dom ser fortfarande ut som tjocka korvar!
Min dag har varit bra, MQ för hela slanten. Har varit hur kul som helst. Gick på salongen efter sju, pratade med tjejerna som var kvar - vilken energikick! Emelinda, jag säger bara underbara Emelinda. Tess har gjort en snygg "gör om mig" tjej idag. Hon lägger ut bilder på deras blogg.
Åkte och tankade, handlade lite. Ringde till Lina. Jag fick mig många härliga skratt under samtalet. Hon är så snabb och rapp hela tiden.
Kom hem 20.30. Åt, kollade i Karl när han jobbade. Nedre däcket är helt klart...bilder kommer snart...
Nu ska jag bara kolla in kläder och packa min väska till imorgon. Sofie och jag ska gå till stan för vi ska på "after work" med MQ på kvällen så det får bli taxi hem. Undra vad jag ska ha på mig eftersom alla byxor är för trånga över låren och benen. Det ordnar sig säkert.
Hoppas du haft en härlig dag, jag önskar dig en härlig natt.
Godnatt min skatt.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar