söndag 14 juni 2009

Lördagsmys i själevad.

Hej min vän därute.

Hoppas du hade en härlig lördag. Om du har tagit studenten så förmodar och hoppas jag att det här var din bästa helg i livet - hitils.

Jag och Karl tog en tur till våra bästa vänner, familjen Kroon/Ögren. Vi kom dit vid 16.00, och där blev vi kvar. Mat, dryck, kortspel, lite skjutsningar hit och dit och en massa skratt och prat. Som vanligt så njuter jag och Karl när vi är där. Vi stormtrivs i deras sällskap, och jag tror att det är ömsesidigt! Sus hade storstädat deras kylskåp så nu ska jag tinga på en egen "rut hylla" i både kylskåpet och skafferiet...ha ha...eftersom vi alltid är där så skulle det kännas smidigt. Vi kan ta en nyckel till huset oxå! Det är ok.

Vi skulle grilla lite senare på kvällen. Jakob åt inte med oss, han åt innan, sen skjutsade jag honom till Svartby. Han är så fin Jakob. När jag skjutsade honom så passade jag på och hämta lite egen mat i form av en "shake", grillad kyckling och härliga grönsaker. Det är ju det jag menar; tänk vad smidigt och ha en egen "rut hylla". Jag måste styra upp det här. Innan vi skulle äta så tog jag och söta Betty en hoppstund på hennes studsmatta...
...rut in action, otroligt kul. Kände mig som barn på nytt. Kanske jag ska önska mig en sån här av Karl? Det va jättejobbigt. Bra motion, då kunde jag ju äta lite till...men bara lite...
rut och Betty. Stackars Betty, hon flög så högt när klumpeduns rut tog sats. Jag väger väl 100 kilo mer än henne. Ungefär.

rut i mera action. Tillslut fick jag in taktiken. Jag måste nog önska mig en sån här. Men jag tror jag får avslag...
Vill bara visa Bettys fina "sommaravslunings frisyr" Hon är så fin när hon har flätor. Tycker det var extra fint att dom gjort dom lite sneda, passande till hennes virvel.

Tack för en underbar kväll. Som vanligt. Så skönt när det blir oplanerat och inte så uppstyrt. Man kommer som man är, det blir som det blir och det är bara trevligt och gott. Nästa gång tar vi dom i kortspel...tro inget annat! Så härligt och spela med Sus, hon är verkligen en vinnare!
Kom hem vid 01.00. Vi var tvungna att sova även om humöret var på topp för 09.00 ringde snickar Jörgen på dörren. Dax att fortsätta bygget på tomten. I spöregnet. Det kommer bli så bra. Karl är så glad. Och det gör mig glad.
Later my friend.
XOXO rut





1 kommentar:

  1. Måste bara få säga att jag blir gd av din blogg! Den är jättemysig :-)

    SvaraRadera