fredag 26 juni 2009

Dagens härliga.

Jag fick den här boken i sommarpresent av Sus. En härlig bok. Jag har läst alla hennes böcker och varit på en föreläsning. Jag tycker hon är helt underbart härlig. Så viktigt att bygga upp sin självkänsla. Så har du inte läst hennes böcker så rekommenderar jag det varmt...du kommer känna igen dig. Jag lovar. Viktigt att veta skillnaden på självkänsla och självförtroende.

Självförtroende är för något du gör/presterar och självkänsla är för den du är, som människa. Viktigt att det är jämvikt mellan dessa så att inte den ena eller andra tippar över.

Jag har haft en helt usel självkänsla i många år, mått piss och varit arg nästan varje dag i flera år. Först är det en kamp och framförallt svårt att komma fram till att det är just det som är orsaken. Men jag tog hjälp, och det finns hjälp att få. Sen är det en härlig känsla och befrielse när det vänder. Viktigt att man omger sig med männsikor som bygger upp, inte trycker ner. Jag har varit dålig på det...men jag har lärt mig vad som är bra för mig, men det har tagit lång tid. Och jag är inte klar än...jag tror aldrig vi blir klara.

Så jag tänkte börja med en ny grej i min blogg, Jag har döpt den till "dagens härliga" Det kommer vara små, korta och tänkvärda citat ur den här boken. För jag vill at du ska få ta del av allt tänkvärt...

Dagens härliga;
Försök idag att komma på något bra om en person som du retar dig på.

Godnatt min skatt, vi hörs imorgon.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar