torsdag 11 juni 2009

Torsdag 11 maj.

Hej min vän.

Imorse ville jag inte alls kliva upp. Jag kände mig som Törnrosa och ville sova i 100 år. Om jag inte visste att jag inte var med barn så skulle jag tro det, för i flera flera dagar har jag varit så trött och jag vill bara sova. Men nu är jag inte det så det beror på något annat, eller så är det bara en period. Kanske blir jag extra trött eftersom jag "bara" dricker "shakes" två gånger om dagen. Vad vet jag? Men ikväll känns det bättre...

Min dag har varit kanon trots tröttheten. En bra dag på salongen och på MQ. Jag blev så förvånad i början när jag var på MQ. Vilka killar, och så fina killar! Både till det yttre och på insidan. Artiga, trevliga, modemedvetna, roliga och snygga! Så ni tjejer som är singlar, strunta i krogen och kom på MQ eller till rut&karl istället. Det är där dom finns! Sen är det lite extra kul för många av killarna är redan kunder på rut&karl...om inte annat så hoppas jag att dom blir! Kul att få träffa dom på båda ställena! Vi har mycket killar på salongen oxå men det ryms alltid fler!

Dagen gick i 180...sånt ös, så vips så var klockan 19.00. Hemgång. Strax innan stängning så var Josef in för andra gången idag, den här gången med en kompis. Ännu en trevlig kille, men det är klart, Josef är ju kanon så självklart har han härliga vänner. Kompisen köpte en jättesnygg jacka, modemedveten även han. Så kul med killar som vet vad dom vill ha! Och som har en egen stil.

Här kommer bilder på det jag fyndade igår....


Kavaj från Bondelid. Den här fastnade jag för redan när det kom, men jag blev lite snål. Men igår slog jag till. Den ser inte så märkvärdig ut men den är jättefin på. Snygg till slitna jeans och höga klackar eller till chinos och vita tygskor. Beror på vilken stil jag väljer och om jag vill klä upp den eller ner den.
En söt kofta oxå från Bondelid. Den här måste jag klä ner lite så det inte blir för sött, för det är inte jag och inte min stil. Även här kommer jag ha slitna jeans och klackar. Eller smala jeans och höga stövlar. Men jag måste tappa några kilon till först. Jag kommer ha ett vitt eller marint linne under i lite längre modell, så att linner sticker nedanför koftan.

Snygg "oversized" t-shirt från Zoul. Den här kommer jag ha till chinos eller jeans. Har jag klackar till så är jag klar för krogen en somrig onsdagkväll. Vill jag vara skön och härlig så tar jag platta skor i ballerinamodell eller mina sandaler med nitar. Det är så fantastiskt med "high heels". Du kan vara klädd nästan hur som helst, byt om till dina favvo "high heels" och du är partklar! Dina skor kan ändra en hel outfit!

En underbar blus från Stockholm. Den här blir klockren till mina Levi´s jeans och mina nya bruna skor med kilklack. Kanske jag ska ha det imorgon...
By the way, min fina vän Linn har en likadan. Otippat va? Det här börjar bli parodi. Men en ljuvlig sådan.
En snygg basic kofta från Stockholm. Snygg till allt. Passar till allt.

Den här hade jag på mig idag. En kort liten jacka från Sunshine. Jag hade ett långt vitt linne, jeans och stövlar. Jag höll på svettas ihjäl men det var ju en annan grej! Den är även snygg till vita byxor/jeans och sköna, platta, vita, tygskor.
Det va allt på den här shoppingturen. Men det kommer snart en till, jag lovar. Och ni får självklart vara med. Så kul och visa och ge tips och råd. Snart ska vi börja med det på salongen oxå...så håll utkik.
Theres och Emelinda har utbildat sig till färg och stil konsulter i Stockholm. Och självklart ska du som kund få möjlighet att ta del av det! Vi kommer annonsera mer om detta i tidningen 7 framöver. Tanken är att hjälpa dig som kund att hitta det bästa för just dig. Det gäller hår, färg, stil, kläder, make-up. Ja allt. Vi ska hjälpa dig med "hela paketet". Och det bästa av allt är att vi har kunskap och utbildning så vi vet vad vi pratar om. Tryggt och proffsigt både för dig som kund och för oss. Vi längtar att få dra igång detta. Jag återkommer....
Gick en sväng till salongen efter MQ. Jag blir så glad när jag kommer dit, mina lungor får luft och mitt hjärta pumpar runt. Så underbart att mötas av Mia och Em´s stora leenden. Dom lyste som små solar. Vi planerade lite inför lördag när det är bal. En stor dag för många. GRATTIS TILL ALLA STUDENTER. Ni är så välkomna till rut&karl på lördag, vi ska göra vårat allra yttersta så att just din dag blir den bästa. Det är ju "once in a lifetime"
Jag skickar ett extra GRATTIS till Bella.
Åkte och handlade så att Karl och Samir skulle få massa gott och äta på när dom bygger. Och som dom bygger. Tack underbara Samir för att du finns. Det finns inga ord. Stor och stark och underbar.
Det här blev min middag...tro hur detta smakade?

Visst ser den ganskak härlig ut? Men det ska jag berätta; den smakade usch, fy, bläää, kräk, spy och fy! Du kanske förstår att jag INTE gillade den. Nej jordgubbar leker man inte med och försöker få fram nåt konstgjort skit. Usch! Nej jordgubbar är jordgubbar. Den här smaken kommer jag ALDRIG dricka igen. Men nu vet jag ju det. Dom andra jag druckit har varit bra så nån nitlott måste ju komma. Och den kom ikväll. Så imorgon bitti blir det vanilj. Eller banan.
Nu ska jag ringa till en tjej som kontaktade mig idag. Spännande. Jag kan tyvärr inte berätta än. Men jag blev otroligt glad och stolt. Kanske blir det nåt, kanske inte.
Tack för att du finns därute. All kärlek till dig.
XOXO rut







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar