fredag 12 juni 2009

Student-nostalgi-framtid

Ja...vad ska hända med alla som tog studenten idag? Ett riktigt vuxenkliv gör dom. På min lunch idag såg jag, och framförallt hörde jag alla som sjöng, vrålade, skrek. Den ene högre än den andre. Den ene lyckligare än den andre. Vad ska hända? Lycka till alla studenter. Ni har livet framför er. Jag länner mig som en gammal kärring, men det är ju ändå 20 år sen. 20 år!!

Min kropp blev knottrig och den fylldes av mycket känslor idag när jag såg dom...det är mycket känslor en dag som idag. Jag förstår om det kommer mycket tårar. Men dom flesta är ju lyckotårar...tror jag...

Min dag har inte varit så händelsrik. Jobb på MQ. Mycket folk, fullt ös. Kul men stressigt. Slutade 19.00. Gick till salongen, där har det oxå varit bra idag, jag blev faktiskt lite förvånad måste jag säga för själva examensdagen brukar vara lite lugnare eftersom dom flesta vill fixa håret innan. Men icke det, så det tackar jag för. Helt underbart. Träffade Malin och Tessan, dom hade kunder in i det sista. Tessan längtade hem och Malin skulle på fest. Tessan hade förberett allt för imorgon, för imorgon är det ös...från början till slut. Baldag. En stor dag.

Tack underbara personalen att ni alla ställer upp och jobbar imorgon. Ni är bäst! Och ni behövs, varenda en! Imorgon blir det ös. Jag lovar att komma med pizza till lunch. Ni får äta när ni hinner, pizza är underbart gott även om den är kall.

Ja, vad har hänt mer...jag åt lunch med min vän Gabbi. Mysigt, det va så länge sen. Sen träffade jag min underbara Linn, vi ska ha familjemys på söndag hoppas jag. Nu är jag hemma, ska dricka en shake och bara mysa och ta det lugnt. Känns fantastiskt med helg. Ska bara slappa och ha det skönt...

Inte så roligt blogginlägg, min dag har inte varit roligare än så. Men en bra, vanlig, skön dag. Och då ska man vara glad. Det bästa är att pengarna är inbetalade till skatteverket och att den försvunna påsen är tillbaka. Jag är så nöjd och glad. Skulle vilja fira med nåt gott, jag vill alltid fira den 12 varje månad! Men eftersom jag håller igen lite så tror jag att jag firar med lite shopping imorgon istället. Livet är för kort för att motstå vackra saker.

Inatt är det Stanley Cup final, hoppas jag orkar se det, kanske tar jag mig en powernap. Jag håller på Detroit och Z.

Ha en skön kväll min vän därute. All kärlek till dig.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar