söndag 3 maj 2009

Anta inte.

En ny vecka är i antågande...jag har massor att göra den här veckan...

Träna ännu hårdare, nu lägger jag i en högre växel. Vara ännu mer noga med maten. Nu går vi in i vecka 2.

Sen gäller att göra varje dag till den bästa, skatteverket, deklarera, fakturor, sommarschema, semestrar, skaffa pass, planera annonser, telia, prata med mia, produkter, karl 42 år, sälja, ringa några viktiga samtal, möten, hälsa på Sandra och lille Viktor, njuta av solen, fika, umgås, vara en god vän, en bra chef, en bra kollega, en bra partner. En bra tjej helt enkelt. En bra rut.

En man sa till mig förra veckan. Han såg på rut&karl så här; en bra produkt speglar bra människor. Bra människor speglar en bra produkt. Jag känner inte den här mannen.

Jag fick tårar i ögonen. Jag grät. Glada tårar.

Men det viktigaste av allt;
Jag ska bli bättre på att kommunisera, inte anta saker som jag inte har en aning om, och säga ärligt till människor vad jag tycker och tänker. För det måste alla hålla med om att det är svårt att alltid vara ärlig och sann. Lika viktigt att vara sann och ärlig mot sig själv som mot andra. Jag ska bli bättre på det. Mycket bättre. Jag lovar.

Sen tror jag att vi tjejer är sämre på det. Titta vad jag gör nu, nu antar jag igen. Ha ha. Men jag tror verkligen det, att vi tjejer är lite mer...jag tror si...jag tror så...jag har hört ditt...och jag har hört datt...jag tror att tjejer är mer "korridor snackare"

Jag vet inte. Jag tror. Jag antar. Igen. Jag ska sluta med det.

Hoppas du får drömma sött, sova gott och ladda batterierna. Det behöver du.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar