måndag 4 maj 2009

Disk.

Spinningen va jättebra, inte den ordinarie instruktören, men hon som ledde va helt kanon! Hon körde lite hårdare än normalt så alla tog i allt dom hade. Jag oxå. Efter 30 min kom en jättetung låt och då säger hon; ta i allt ni har nu men inte så hårt att ni trillar av cykeln och passa er så att ni inte får mjölksyra.

HALLÅ, mjölksyra, det fick jag efter 3 låtar!
Känns som jag minskat ett millimeter eller två runt låren...ha ha...tjena...

Jobbade lite till efter träningen, pratade mycket med Mia och Em, känns viktigt för mig att vara nära alla tjejer och inte alltid bara prata jobb. Det finns ju ett liv utanför jobbet oxå. Som är lika viktigt. För är inte privatlivet bra så funkar det inte på jobbet heller och tvärtom. Balans i livet är viktigt. Jätteviktigt.

När jag kom hem strax efter 20.00 så hade Karl maten klar, lax i ugn med en härlig sallad. Vi pratade om dagen, han är så otroligt bra min Karl. Bra värderingar, bra syn på saker, han är duktig på människor och hur dom reagerar. Och han fjäskar inte för nån. Aldrig. Har en människa gjort fel så måste den personen ta konsekvenserna. Helt enkelt. Annars lär man sig aldrig. Aldrig.

Helt rätt Karl. Du är så bra. Du har så rätt. Livet är en skola. Helt enkelt.
Tänk vad lätt det är och säga; men det är inte mitt fel. Tänk på det. Tänk efter noga.


Nu ska jag ta hand om disken. Tur och underbart att vi har diskmaskin. Så först tömma det som är rent. Sen fylla med ny skitig disk. Som snart är ren. Härligt.

Sen ska jag se mitt allra bästa favoritprogram. Sa ju igår att jag bara följde Gossip girl och Robinson. Hallå rut, hjärnsläpp...jag glömde Projekt Runway. Kanonprogram med den vackraste kvinnan i världen enligt mig. Heidi Klum.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar