fredag 1 maj 2009

Sista april.

Igår...

Lämnade in våran bil på morgonen för att få några saker fixade, fick låna en så länge så jag skulle kunna ta mig till jobbet. Vilken bil, den lilla bilen. Den jättelilla. Jag är ju van vid våran jeep så det kändes som att jag körde en go-cart. Men det gick som ett skott. Jag skrattde när dom visade vilken bil vi skulle få låna för Karl hade varit tvungen att vika sig dubbel om han skulle rymmas! En matkasse i bagaget och det skulle ha varit fullt. Proppfullt. Fick tillbaka jeepen efter jobbet, kändes skönt. Som vanligt igen.

Jobbade till 17.15. Hejsan vad det gick. Så kul. Sista timmen va lite segare, då började alla säkert ladda för sina valborgsfiranden. Vilket väder, perfekt grillväder. Många hade nog grillpremiär igår. Direkt efter jobbet åkte jag hem och började ladda för vårat firande, snabbduscha, byta om och äta lite lätt.

Vi va bjudna till Helene och Mikael, dom hade inflyttningsfest i deras första gemensamma lägenhet. Jättefin lägenhet. Nu är dom sambo, dom fick kärlek med extra allt! Grattis till er och tack för en jättetrevlig kväll. Här kommer lite härliga bilder...

Helene och rut

Helene med sin allra bästa väninna Marinette, en härlig tjej som bor tillsammans med sin Magnus i huvudstaden, skärpt är hon oxå! Hmm...hoppas dom flyttar hit.

Väninnorna samtalar, och kramas.
Marinette hade skitsnygga örhängen. Riktigt snygga.

Härliga killar som sjunger och spelar, tänk att bara kunna plocka fram gitarren och spela, det skapar bra stämning.

Supersöta Veronica, Helenes syster Jeanette och Magnus i köket. Jag ska nog flytta in i deras kök, bland det snyggaste jag sett. Känns som ett rastaurangkök. Här kommer det bli många goda middagar lagade. Helene är en fena på matlagning. Grattis Mikael.

Mycket folk i vardagsrummet. Kolla in tapeten. Härlig. Mysig grönfärg.

Carro och Anette, hali hallå...
Carro berättade så rolig historia när hon hade varit i Thailand och varit tvungen och gått till en thailändsk tandläkare...vi skrattde så tåraran rann.
Anette och hennes man har ett café i Bjästa som jag ska besöka, fika är aldrig fel. Jag kan tänka mig att det är ett mysigt café. Mysig Anette. Mysig man. Mysigt café.

Mycket folk i köket igen.

Marlene och en annan Helene. Marlene är en frisk fläkt på alla plan. Hon är bland annat instruktör på friskis och svettis. Snacka om rätt kvinna på rätt plats. Helene jobbar på Blomman, hon är oxå kär. Lycklig. Kär.

Det var det...det bjöds på dryck och tilltugg hela kvällen lång. Tro hur alla mår idag. Jättetrevlig kväll med många nya ansikten, skratt, musik och sång. En toppenkväll helt enkelt.
XOXO rut








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar