fredag 15 maj 2009

Regnbågen.

Hej min vän.

Idag har jag haft en ok dag. Mycket jobb. Jag ligger lite efter i mitt arbete men jag tog igen mycket idag så det känns skönt. På söndag kväll är jag nog i fas...

Ibland blir jag så less på alla siffror, papper som ska skrivas på, mejl som ska svaras på, telefonen som ringer. Idag blev jag det. Jag ville bara sitta och fika och vara social. Men jag kan inte allid följa mina känslor. Plikten kallar. Ofta. Och det är ju precis som det ska vara. Men jag tror att det är helt normalt att bli lite less ibland. Jag hoppas det.

Fick ett sms av söta MQ Sofie att jag va bjuden på fika där vid 16.30. Hon hade bakat. Och som hon bakat. Mums. Tack söta Soffe. Hon och jag kommer bra överens, hon är så sprudlande och full av energi. Hon ger energi. Hon ger mig energi. Jag bestämde mig för ett tag sen att sluta umgås med energitjuvar och bara umås med energigivare. Hon är verkligen en givare.

Precis som Susanna. Jag tror att ledaren speglar arbetsplatsen. Självklart är det upp till var och en oxå, men har man/är man en bra ledare som sprider energi så smittar det självklart av sig. Självklart.

Jag sa till Karl igår att det är länge sen jag mådde så bra som jag gör nu. Och det höll han med om. Verkligen. För jag har verkligen varit arg och sur i flera år känns det som. Hemskt. Men alla förändringar blir oftast till nåt bra tillslut. Även om man har svårt att inse det just då.

Jobbade till 18.00. Åkte och hämtade sushi som vi skulle äta. Vi brukar ofta äta sushi på fredagar. Känns lyxigt att slippa laga till nåt första kvällen på helgen. Sen är det så otroligt gott. Oj vad vi åt. Oj vad vi njöt.

Va tvungen och stanna bilen och ta en bild på hemvägen. Kändes så vackert. Visst ser du regnbågen? Jag log där jag stod med min lila digitalkamera. Ja, den är lila...

Nu ska jag ut i trädgården och kolla vad Karl gör. Tror han håller på och trixa med nån belysning. Han är en underbar trädgårdsmästare. Oxå.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar