söndag 3 maj 2009

Skavsår.

Igår lördag vaknade jag jättetrött, men det va snabbt åtgärdat med en morgonpromenad till jobbet med sockertoppen Sofie. Så skönt och gå på morgonen, och vad mycket roligare och fortare det går om man är två. Full fart på jobbet. Verkligen kul. Men jag gjorde en jättemiss...

ville ha mina nya ballerinaskor, så jag tog med mig dom och hade dom hela dan utan ombyte. Så vad händer tror ni...
just det, skavsår. Skavsår. Vi skulle även gå hem så det blev bara att stanna på statoil och köpa plåster. Tur att dom hade, annars hade jag suttit på en trottoarkant och gråtit fortfarande. Inte kul och ha skvasår, men det hör sommaren till. Tänk alla fötter som varit instängda en hel vinter och ska ut. Så skönt, jag älskar att gå barfota. Känner mig så instängd i strumpor.

Kom hem vid 17.00. Bara at duscha, byta om och packa ner lite härlig grillmat och lite vin och bege sig till familjen Nässén. Där va oxå Samir och Samira med hans barn.

Visst är det fantastiskt att han heter Samir och hon Samira. Samir och Samira. Underbart.
Hade ingen kamera, synd för vi hade så mysigt...

Åt och drack och umgicks. Pratade om allt möjligt...allt möjligt...

Och med famljen Nässén är det nåt speciellt, det är bara så enkelt tror jag, ibland klickar det och ibland inte. Och här klickar det. Jag sa till Karl när vi åkte hem i bilen; kan man bli kär i en tjej- på mitt sätt? Så känner jag för Linn. Kärlek. På mitt sätt.

MEN VAD HÄNDE I ROBINSON? Jag tror Christian lämnade så att han skulle slippa bli utröstad för han anade säkert att det va han som stog på tur. Vilken spel det är, ingen kan lita på nån. Verkligen inte. Ett socialt spel är vad det är. Så löjligt att Ranjit tackade när han blev utröstad, varför då? Är dom inte där för och vinna? Sen allt snack att dom saknar sina anhöriga och bla bla bla...det är ju lika för alla, och visste dom inte det innan? Och igår hade dom varit där i 25 dagar. 25. På vissa av dom låter det som månader och år. Jag hejar på Anna, en bra tjej verkar det som. Och hon klagar inte så mycket...hon gillar läget. Snygg är hon oxå. Sen tror jag Ellinor är en listig kvinna. Otroligt smart att söka till Robinson och komma med dessutom när hon nyss öppnat en ny butik i Gävle. Bara en sån sak. Smart kvinna. Listig.

Spännande fortsättning, och hur det än är så tycket jag det är jätteroligt och följa. Jag tycker människor och relationer är så intressant. Kul och se hur människor beter sig i olika situationer.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag åka till stan och träffa Linn och lillan. Vi ska fika och shoppa lite. Jag har sett så fin tunika på h&m som jag ska kolla på. Hoppas den är så fin som jag tror, då får den nog följa med hem. Idag får kameran följa med.

Hoppas du får njuta av solen och en härlig söndag.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar