tisdag 12 maj 2009

Min dag 12 maj.

Som jag skrev i morse så är den 12:e varje månad ett viktigt datum för alla företagare. Så jag jobbade undan allt som behövdes tidigt i morse. Och gjorde rätt för mig.

Sen åkte jag och fixade mina ögonbryn och fransar. Eftersom jag knappt sminkar mig så känns det så fräscht när jag gjort det. Känner mig ny. Helt ny. Sen till salongen en snabb sväng...sa hej...och hej då...
Sen iväg till Sundsvalls sjukhus med mamma.
Min kära mor, så mysigt att få rå om dig en hel dag. På vägen dit svängde vi förbi salongen i Härnösand så hon skulle få se hur det såg ut och träffa tjejerna. Hon blev stolt när hon såg rut&karl skylten.
" Vad konstigt det känns att se den här oxå. Men kul. Och salongerna ser ju likadana ut. Nästan. Jag blir stolt över dig lilla rut" .
Tack mamma. Du är för söt mamma. Tjejerna va som solstrålar. Det värmde gott. På vägen till Sundsvall så ringer mitt underbara söta stycke till syster. Här är samtalet. Ord för ord.
L: Hej älskade syster, vet du vad jag gör?
R: Nej...
L: Jag är på väg och ska köra en Ferarri till en biltvätt...
R: Jaha...
L: Vet du vem som gick över vägen när jag stannade vid ett övergångsställe?
R: Magnus Hedman?
L: Nej...
R: ANDREAS CARLSSON?
L: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA och han va så snygg! Så snygg! Han hade solglasögon, jättesnygg jacka, coola jeans...så snygg...
R: Såg han dig?
L: Ja...typ...han kollade in bilen, och mig! HA HA HA...
R: Är ni ihop nu?
L: Ja, såklart!
R: Du ska väl träffa hans föräldrar snart? HA HA...
L: Ja, imorgon.
R: Underbart.
L: Det va bara det, puss puss syster.
R: Puss puss.
Gissa om jag och mamma fick oss ett gott skratt. Underbara Lisa. Men om jag säger så här; tjejer och killar - titta och njut!
Jag blir aldrig imponerad av människor. Nästan aldrig. Imponerad låter lite högdraget. Men av den här killen blev jag det. Jag hade aldrig hört talas om honom förut, innan han förra hösten intog allas vardagsrum när han satt i Idol juryn. Sen visar det sig att han är en av världens bästa låtskrivare. Sånt imponerar, duktiga människor som absolut inte har nåt behov av bekräftelse eller att behöva hävda sig. Han vet att han är duktig på det han gör. Punkt. Sånt imponerar.
Välkommen tillbaka till allas vardagsrum i höst igen. Herr och fru Bagge är inte så tokiga heller. Den bästa jurn hittils. Samma sak med dom, så duktiga människor. Utan behov av att hävda sig.
Så här grönt va det i Sundsvall. Nu är sommaren nära. Underbart. Helt underbart. Nu ska jag släcka mina blå ögon. Ny dag imorgon. Den börjar tidigt med powerwalk...
Dröm vackra drömmar min vän.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar