onsdag 6 maj 2009

Ex girlfriend.

Jag har fått ett helt underbart mejl från en tjej.

Hon är förövrigt gift med mitt ex som jag va tillsammans med för många många år sen. Dom är lyckliga, bor i ett jättefint hus och har två barn. Men visst blev jag lite chockad när jag igår öppnade min inkorg och där väntade ett mejl från henne. Från mitt ex fru.

Det här är ett citat från ett av hennes mejl;

Om man ska köpa kläder (som halv fet småbarns mamma) vad ska man satsa på? Hahaha egentligen pinsamt att fråga om råd från sin killes ex men va faan livet är nog kort ändå!!!!

Snacka om kul, och helt underbart att inte dra sig för att fråga om hjälp bara för att jag varit tillsammans med honom förut. För länge sen. Coolt av henne. Det här handlar ju om att hon vill ha hjälp med att hitta sin stil, få tips och råd med både kläder, frisyr och hårfärg. Att vara mamma till två små barn, jobba, ha hus mm. kan nog ställa till det lite med att få ihop tid till sig själv. För även om hon gärna vill och är intresserad så räcker tiden inte alltid till.

Men vi ska hjälpa henne. Självklart. Jag håller lite på hur vi ska göra. Ni kommer få se. Det lovar vi. Innan 27 juni ska vi ha fixat så hon känner sig nöjd, glad och bekväm. Och så hoppas vi att vi kan ge henne massor av råd som hon alltid kan ha nytta av. Kom ihåg, ibland är det enkla det allra bästa. Det allra bästa.

Jag är så glad att du "vågade" vända dig till just mig/oss på salongen. Det här fixar vi! Och vi tycker det ska bli såååå kul! Sen kanske vi tar ett glas vin på krogen efteråt. Rut och exets fru. Coolt. Vi hörs och ses snart.

XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar