lördag 9 maj 2009

Robinson.

Yipeee yeaaa! Lukas vann Robinsontävlingen. Då fick hungriga Angela lämna...skönt att pakterna spricker. Skulle vara så kul om den mest värdiga killen eller tjejen fick vinna i år. Den som är starkast i alla tävlingar och bäst på att överleva på ön. Inte den som är bäst på "pakta". Men det är klart, det är ju ett stort socialt spel oxå. Tyvärr. Ett stort.

Tänkte om jag skulle söka - vad tror du?

En medelålders tjej som är dålig på simma, avskyr småkryp och sand mellan tårna. Älskar att shoppa, bo på lyxhotell och bara njuta. Envis som tusan, ger inte upp i första taget men som blir sur som ett rönnbär om hon inte får mat på bestämda tider. En ledare som man inte ska trampa på tårna i första taget. För då trampar hon tillbaka - det tar en stund. Men sen trampar hon. Hårt. Jättehårt.

Hoppas du förstår att det är ett skämt. Men det vore intressant. Tro om jag kan gå omkring på Robinson ön i mina Manolo Blahnik? Jag tror det.

Jag gick ingen powerwalk, jag sprang istället. Jag sprang. Rut sprang. Inte hela tiden, jag gick en låt...sprang en låt...gick en...sprang en...tills det hade gått en timme. Superskönt men jättejobbigt, och oj vad mina lår dallrade! Sen åt vi jättegod mat, Karl grillade kyckling som vi åt pressad potatis och en härlig sallad till. Vad gott det är med god mat. Som är nyttig och bra dessutom. Sen Robinson och nu vet jag inte riktigt...

En fortsatt mysig lördag önskar jag dig. Glöm inte bort att du är bra.
XOXO rut

Lisa. Var är du? Jag saknar dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar