torsdag 21 maj 2009

Röd dag.

Hej min vän,

Igår hade jag paus från datorn. Men idag är jag här igen.

Igår morse hade jag en kanonstart. Så vill jag att alla mornar ska börja. Jag och Soffe gick till stan, gick förbi Lundbergs bageri och köpte färskt grovt bröd. Sen till MQ, där bytte vi om och åt en härlig frukost i lugn och ro. Fast med massa surr och skratt förstås. Jag åt gröt och en smörgås och hon åt en smörgås med youghurt till. Så bra start. Bättre än så kan nog inte en morgon börja. Hon är så härlig Soffe, känns som jag har kännt henne länge. Ibland klickar det.

Slutade 16.30. Sen träffades jag, Linn och Malin hemma hos Malin och åt sushi och drack vin. Vi ville fira att Malin kommit in på sin utbildning i London. Det är ju ett tag kvar, men vi ville göra det i god tid. Och vara först. Hon fick två berlocker som hon ska hänga på sitt armband, ett H och ett L. Vi vill hänga med henne hela tiden, så att hon inte glömmer oss. Vi surrade om allt möjligt, både glatt, läskigt och av vissa saker kan man bli ledsen i hjärtat. Ibland gör man upptäckter som inte är så kul. Men lärorikt. Kanske. Jag vet inte.

Sen gick vi på Oleary´s. Bra ställe en onsdag. Mycket folk i olika åldrar. Deras terass är verkligen bra. Snygga utemöbler, filtar och "värmare". Mysigt och sitta ute. Trots kylan. Vi hamnade vid ett bord. Och där satt vi. Det kom folk. Och det gick folk.

Tack för rosévinet Josef. Som vanligt är det alltid lika kul och träffa dig. Igår hade du vunnit guldmedalj i "surr VM" Och Daniel, tack snälla. Oleary´s ska vara glad att dom har Daniel som anställd. Han är en kanonkille. Och duktig på jobba. Han ryckte in igår oxå, även fast han var ledig. Ansvarsfullt.

Vid 00.30 åkte jag och Linn hem. Men först gjorde vi ett besök på Max. Oj, vad gott!
Linn, du vet vad känner...

Idag är det röd dag i kalendern. Men inte i ruts kalender. Så nu blir det jobb på rut&karl.

Ha en underbar dag, hoppas du får vara ledig och njuta.
XOXO rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar