söndag 10 maj 2009

Söndag.

Hoppas du har sovit gott min vän.

VIlken härlig dag.

Karl åkte och spelade sin första golfrunda för säsongen med Anders på fm så då åkte jag till hans fru Susanna och vi tog en långpromenad runt Själevad i det vackra vädret. Deras dotter, söta Betty (visst har hon det coolaste namnet) följde oxå med men hon tog cykeln. Hon fick en alldeles ny egen cykel när hon fyllde år. En röd. Jättefin.

Betty är jätteduktig på att göra smycken, hon har ett helt lager med pärlor, verktyg, trådar och alla möjliga tillbehör som man behöver. Hon har gjort ett till mig som jag ska knäppa kort på så ni får se. Tror jag ska beställa några till, till ett speciellt tillfälle senare i sommar. Jag såg nåt idag när jag va där som jag fastnade för. Betty´s design ska ni komma ihåg. Lägg det på minnet.

Minns du när man fick sin första cykel när man va liten? En speciell känsla. En lycklig känsla. Lycka. Jag minns att jag fick en rosa av min mormor. Hon va världens bästa mormor. Den allra bästa. Hon ligger begraven i Själevad, så jag hejade på henne idag. Världens bästa mormor.

Nu har vi ätit. Mina föräldrar och bror har varit här en sväng. Nu ska jag lägga mig och läsa. Nu kommer regnet...

Jag borde jobba lite och förbereda mig inför imorgon när jag ska till Härnösand. Jag får se...
Vi hörs sen.
XOXO rut

Imorgon klockan 9.00 smäller det. Då släpps biljetterna till Britney. Håll tummarna att vi får tag på tre stycken. Jag vill. Jag vill så gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar