torsdag 14 maj 2009

Vad hände.

Hej min vän.
Igår va jag lite busig. Hi hi. Busig på en onsdag. Men vad hände? Jag gick till kära Em efter at jag jobbat färdigt vid 20.00. Där va Malin redan...vi drack rosé vin och pratade, drack ännu mera vin och pratade ännu mer...

Gick till Oleary´s vid 22.30, skulle kolla utelivet på en onsdag. Vad hände? Var va alla? Stället va typ tomt och det va helt tyst. Tyst. Ingen musik, inget skratt, inget ståhej. Ingenting. Tyst. Men det hindrade inte oss. Vi drack mer vin och pratade ännu mer.

Jag har den bästa personalen man kan önska sig. Jag bli rörd, glad och stolt när jag hör hur dom pratar om jobbet, salongen, kunderna, varandra, livet mm...jag blir glad. Riktigt glad.

Efter ett tag fylldes det på med folk. Jenny, Ulrica, Josef och Daniel kom och surrade vid vårat bord. Det är så kul och prata med Josef, vi har så lika syn på saker. Han är en riktigt bra kille med ett bra sine för affärer och företagande. Han är sund i sitt sätt och tänka. Klockan 01.00 bar det av hemåt. Resorb och cola zero sen sängen. Zzzzzzzzz.

Tro hur det gick för Em, hon och Tessan sitter just nu på bussen till Stockholm. Den gick 05.25. jag måste ringa och kolla.

Upp med tuppen 07.00. Huvudet va lite tungt. Resorb, ännu mera cola zero och frukost. Klar för en ny dag. Möte med banken 8.00. Hm...hade varit skönt och ligga kvar, men bara man kommer upp så går det bra. Sen är det så skönt att inte alltid vara så perfekt. Vad gör väl det om jag är lite tung i huvudet idag. Bus på en onsdag mår man bra av ibland. Huvudsaken man sköter sitt jobb och det man ska. Livet behöver inte alltid vara så korrekt. Men nån powerwalk blev det inte!

Kände för och klä mig slappt idag...

Svarta chinos, svart linne, jeansjacka och vita tygskor. Skönt och enkelt.
Min favvo jeansjacka från H&M. Den är säkert 10 år gammal. Om inte mer. Om du ska köpa en jeansjacka, va noga med storleken. En jeansjacka får inte vara för stor.

Håret i en "slarvig" knut. Det gick ju bra det oxå.
Nu sitter jag här, ska snart börja jobba. Mötet med banken gick kanon! Jag har Swedbank som min bank. Jag är verkligen supernöjd. Så skönt att ha bra människor i ryggen när man är egen företagare. Jag träffar dom ungefär en gång i månaden, då kollar vi siffror, kundtillströmning, utgifter, inkomster. Ja allt. Sen pratar vi om allt möjligt...
Nu ska jag dricka en kopp te sen klockan 10.00 ska jag springa till H&M och kolla in deras sommarkolektion av Matthew Willams som släpps idag. Jag är ute efter en sarong. Jag kollade på nätet. Allt va slut. Men jag hade inte förväntat mig något annat heller. Kanske får jag tag i den klockan 10.00. Kanske. Du får självklart veta sen.
Sen jobb till 19.15. Sus och jag ska kämpa på idag.
Jag önskar dig en härlig dag, det är ganska kallt så klä på dig om du ska ut. Sommaren är inte här än. Inte riktigt än.
XOXO rut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar